پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
بحث ادغام شرکت‌های اینترنتی از یک موضوع پیشنهادی از سوی رگولاتور به سمت یک درخواست جدی تغییر کرده است. ناتوانی شرکت‌های اینترنتی در رقابت با اپراتورها به‌رغم آنکه دست این شرکت‌ها را برای استفاده از هر تکنولوژی بدون محدودیت باز گذاشته شده، این تصور را برای رگولاتور و تصمیم‌گیران ارتباطی به‌وجود آورده که شرکت‌های کوچک توان رقابت و توسعه در این عرصه را ندارند و برای یک رقابت برابر نیاز به ادغام این شرکت‌هاست.

شعار سال: طی ماه‌های اخیر میزان شکایت کاربران از خدمات‌دهندگان ثابت افزایش قابل‌توجهی یافته و به‌نظر می‌رسد فاصله بین کیفیت این شرکت‌ها و اپراتورها به مهاجرت به سمت اپراتورها و حذف تعداد زیادی از شرکت‌های خصوصی می‌انجامد. طی روزهای اخیر هم دوباره اخباری مبنی بر ادغام این شرکت‌ها به گوش می‌رسد. سه سال قبل با پایان یافتن مهلت پروانه شرکت‌های PAP که به مدت ۱۰ سال ارائه‌دهنده خدمات ADSL در کشور بودند مجوز فعالیت به بیش از ۱۳ شرکت اینترنتی در قالب پروانه جدید خدمات ارتباطی داده شد تا آنها بدون محدودیت تکنولوژی بتوانند سرویس‌های ارتباطی را بر بستر شبکه ثابت هم ارائه کنند.

با وجودی که در پروانه این شرکت‌ها، علاوه بر ارائه خدمات اینترنت، ارائه تلفن ثابت و فیبرنوری منازل نیز دیده می‌شود اما شواهد نشان می‌دهد که بسیاری از اپراتورهای FCP نتوانسته‌اند نسبت به ایجاد شبکه جدید و ارائه این سرویس‌ها اقدام کنند. حسین فلاح‌جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تایید عدم موفقیت اپراتورهای FCP، راه‌حل رفع مشکل فعلی در توسعه حوزه اینترنت ثابت را سرمایه‌گذاری مناسب از سوی این اپراتورها و نیز تجمیع آنها عنوان کرد و گفت: توسعه حوزه اینترنت ثابت نیازمند سرمایه‌گذاری مناسبی از سوی شرکت‌های FCP در این بخش است. سال ۹۷ بخش اینترنت ثابت نتوانست اهداف مدنظر را نهایی کند اما در برنامه سال ۹۸ باید اهداف مدنظر این حوزه محقق شود و اپراتورها برای تامین پورت دسترسی اینترنت ثابت، آمادگی لازم را داشته باشند. وی بر لزوم تجمیع اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت (FCP ) تاکید کرد و گفت: برای توسعه بازار اینترنت ثابت، نیازمند تشکیل کنسرسیومی از سوی اپراتورهای FCP و سرمایه‌گذاری در این حوزه هستیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه در بازار اینترنت ثابت نیازمند ایجاد شبکه‌های با کیفیت بالا مانند VDSL هستیم، ادامه داد: اگر اپراتورهای FCP به سمت ایجاد این شبکه‌های جدید نروند بازار این بخش توسعه نخواهد یافت. وی با بیان اینکه بالاتر نگاه داشتن قیمت اینترنت موبایل کمکی به بازار اینترنت ثابت نکرده و نمی‌کند، گفت: شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت (FCP ها) باید کنسرسیوم شوند تا بتوانند در بازار اینترنت ثابت رقابت کنند. وی با تاکید بر اینکه در این زمینه باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز را نیز در نظر گرفته‌ایم و روی این موضوع در حال کار هستیم، افزود: البته در این زمینه اپراتورها نیز باید به این سمت حرکت کنند و نباید تنها دغدغه قیمت در بازار اینترنت موبایل را داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 16 اردیبهشت 98، شماره: 3522342


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین