پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
بعد از سه روز حملات رژیم صهیونیستی به به غزه و پاسخ سازمان‌های جهاد اسلامی و حماس، از دیروز آتش بسی میان طرفین برقرار شده است. حملات رژیم صهیونیستی از روز جمعه و با حمله بالگردهای اسرائیلی به یک اردوگاه در غزه شروع شد.
شعار سال: بعد از سه روز حملات رژیم صهیونیستی به به غزه و پاسخ سازمان‌های جهاد اسلامی و حماس، از دیروز آتش بسی میان طرفین برقرار شده است. حملات رژیم صهیونیستی از روز جمعه و با حمله بالگردهای اسرائیلی به یک اردوگاه در غزه شروع شد.

بعد از سه روز حملات رژیم صهیونیستی به به غزه و پاسخ سازمان های جهاد اسلامی و حماس، از دیروز آتش بسی میان طرفین برقرار شده است. حملات رژیم صهیونیستی از روز جمعه و با حمله بالگردهای اسرائیلی به یک اردوگاه در غزه شروع شد.

سازمان ملل و مصر نقش کلیدی در پایان درگیری ها و آتش بس داشته است. حماس اعلام کرده اسرائیل باید علاوه بر توقف تجاوز به رفع محاصره غزه نیز متعهد شود. غزه از دوازده سال پیش تحت محاصره همه جانبه رژیم صهیونیستی قرار دارد. حدود دو میلیون نفر در غزه زندگی می کنند که ساکنان آن بدلیل قطع ارتباط با بیرون توسط اسرائیل و مصر دچار مشکلات فراوانی درباره معیشت، سوخت، مواد غذایی، برق و ... شده اند.

درگیری های از روز جمعه و در پی حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی شروع شد که با واکنش گسترده و جدی نیروهای مقاومت فلسطین مواجه شد. گفته می شود حدود هفتصد راکت از سوی فلسطینی ها به سوی رژیم صهیونیستی شلیک شده است.

در درگیری های اخیر ناتوانی سامانه گنبد آهنین در مقابل موشک های فلسطینی بوضوح عیان و آشکار شد. به گونه ای که در روز اول درگیری ها حدود سیصد موشک از این سامانه عبور کردند و در سرزمین های اشغالی فرود آمدند و توهم قدرت بازدارندگی اسرائیل عملاً از بین رفت و این پاسخ مقاومت باعث شد بلافاصله رژیم صهیونیستی به دنبال آتش بس باشد.

در درگیری های اخیر، سرایا القدس( شاخه نظامی جهاد اسلامی) از موشک جدید بدر 3 رونمایی کرد. موشک که برای اولین بار برای هدف قرار دادن شهر عسقلان از آن استفاده شد.

آتش بس نانوشته بین طرفین موجبات انتقاداتی تندی علیه بنیامین نتانیاهو در درون حزب لیکود شده است. از دید منتقدان نتانیاهو در درگیرهای اخیر، دستاوردی نداشته است.

در حملات اسرائیل ۳۱ فلسطینی به شهادت رسیدند و حدود ۱۷۰ نفر زخمی شدند که تعدادی از این افراد زنان و کودکان بودند.

این اولین درگیری بین نیروهای مقاومت و اسرائیل بعد از پیروزی بنیامین نتانیاهو در رقابت های انتخاباتی است. آخرین جنگ بین نیروهای فلسطینی و اسرائیلی به سال ۲۰۱۴ بازمی گردد که ۵۱ روز به طول انجامید و با آن زمان هم رژیم صهیونیستی درخواست آتش بس داد.

انتظار می رود با توجه به سیاست های حمایتی دونالد ترامپ در قبال بنیامین نتانیاهو که در قالب انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان و زمزمه عملیاتی شدن معامله قرن نمود و بروز پیدا کرده است، موجبات افزایش تنش در منطقه را فراهم نماید. در حملات اخیر رژیم صهیونیستی نیز دونالد ترامپ اعلام کرد به صورت کامل از اسرائیل دفاع می کند و مقصر حماس و جهاد اسلامی هستند.

این احتمال نیز مطرح شده بنیامین نتانیاهو از چنین درگیری هایی بدلیل پیروزی نه چندان قاطع اخیر در انتخابات پارلمانی و جایگاه نه چندان باثبات سیاسی خود استقبال نماید. بخصوص این که برخی گمانه زنی ها مطرح شده دلیل آتش بس فعلی بدلیل مسابقات آوازخوانی یورویژن و سالگرد تشکیل رژیم صهیونیستی در هفته های آینده است و احتمال از سرگیری جنگ وجود دارد هر چند که گروه‌های مقاوت اعلام کردند پاسخ هر حمله را خواهند داد و این پاسخ‌ها رژیم صهیونیستی را پشیمان کرده است زیرا توان مقابله را گروه‌های فلسطینی را ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1398، کدخبر: 3980217024 ، www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین