پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
سفید کردن دندان ها در سال های اخیر با توجه به محصولات عرضه شده به بازار بیشتر بین مردم رواج پیدا کرده است. اما به علت گران قیمت بودن بعضی از این محصولات مردم بیشتر به دنبال محصولات ارزان هستند. یکی از بهترین راه ها برای سفید کردن دندان در منزل استفاده از هیدروژن پرواکسید می باشد.
شعار سال :چگونه میتوان با کمک هیدروژن پراکسید ، دندان های خود را سفید کنید؟ سفید کردن دندان ها در سال های اخیر با توجه به محصولات عرضه شده به بازار بیشتر بین مردم رواج پیدا کرده است. اما به علت گران قیمت بودن بعضی از این محصولات مردم بیشتر به دنبال محصولات ارزان هستند. یکی از بهترین راه ها برای سفید کردن دندان در منزل استفاده از هیدروژن پرواکسید می باشد.

 نظر جامعه علمی نسبت به هیدروژن پراکسید
چیزی که شما باید در این باره بدانید این است که بیشتر بطری های هیدروژن پراکسید که از داروخانه ها تهیه می کنید تا 3 درصد رقیق شده اند. مقدار هیدروژن پراکسید تجاری که برای سفید کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند بسیار متنوع است و درصد آن ها از 3 تا 10 قابل تغییر می باشد.

اما جامعه علمی پیشنهاد می کند که این محلول را رقیق کنید زیرا استفاده از هیدروژن پراکسید های بسیار غلیظ باعث خراب شدن مینای دندان و لایه بیرونی آن می گردد.

در یک تحقیق از محلول هیدروژن پراکسید با غلظت های 10،20 و 30 درصد استفاده کردند. در این تحقیق افرادی را که انتخاب کرده بودند در بازه های زمانی مختلف از این محلول برای سفید کردن دندان استفاده کردند. محققان به این نتیجه رسیدند افرادی که از درصدهای بالاتر و به مدت های طولانی تر از هیدروژن پراکسید استفاده کرده اند بیشتر دچار آسیب دیدگی دندان شده اند. بنابراین توصیه آن ها استفاده از محلول های رقیق تر و در بازه زمانی کوتاه تر است تا حداقل آسیب کمتری به دندان ها برسد.

طبق دیگر مطالعات محققان دریافتند که هیدروژن پراکسید 5 درصد همان کارایی هیدروژن پراکسید 25 درصد را دارد. به این صورت که اگر از هیدروژن پراکسید 5 درصد 12 مرتبه استفاده کنید همان نتیجه ای را خواهید گرفت که از هیدروژن پراکسید 25 درصد یک مرتبه استفاده کنید.

به این مفهوم که برای آسیب کمتر از درصد های پایین تر هیدروژن پراکسید در بازه زمانی کوتاه تر استفاده کنید.
چگونه از هیدروژن پراکسید به عنوان یک سفید کننده دندان استفاده کنیم؟

دو روش برای این کار وجود دارد:  یا آن را در اطراف دهان خود بریزید و یا با جوش شیرین ترکیب کنید و روی دندان ها بزنید.

استفاده از هیدروژن پراکسید به عنوان یک شوینده:
یک مقدار مشخص از هیدروژن پراکسید را با آب مخلوط کنید. نصف پیمانه آب و نصف بیمانه هیدروژن پراکسید.

این محلول برای مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه در دهان خود بچرخانید.

اگر دهان تان دچار سوزش شد دهان خود را تخلیه کنید و از قورت دادن آن بپرهیزید.
از این ماده در خمیر دندان خود استفاده کنید:

    چند قاشق جوش شیرین را با مقداری هیدروژن پراکسید در ظرفی بریزید.
    با یک قاشق تمیز شروع به مخلوط کردن آن ها کنید.
    برای این که این مخلوط کمی سفت تر شود مقداری خمیر دندان به آن اضافه کنید.
    این خمیر را بر روی مسواک بریزید و آهسته برای دو دقیقه دندان ها را با آن مسواک بزنید.
    دهان خود را تخلیه کنید.
    سپس دهان خود را با آب بشویید.

از این که دهان خود را کاملا شسته اید اطمینان حاصل کنید.

آیا مخلوط جوش شیرین و هیدروژن پراکسید خطری ندارد؟
بعضی از تحقیقات بیان می کنند که استفاده از هیدروژن پر اکسید چه به صورت تجاری و چه در خانه می تواند به دندان ها آسیب وارد کند. ریسک خراب شدن دندان ها زمانی اتفاق می افتد که:
استفاده از محلول خیلی غلیظ آن
مدت زمانی که هیدروژن پر اکسید با دندان ها در تماس است بسیار مهم می باشد زیرا اگر برای مدت طولانی ( مسواک زدن با آن بیش از 2 دقیقه و استفاده از محلول و چرخاندن آن در دهان بیش تر از 1 دقیقه) بسیار مضر است.

استفاده از هیدروژن پراکسید بیش از یک مرتبه در روز
قبل از این که از این مواد برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنید از دندان پزشک خود بخواهید که برای شما توضیح دهند که کدام ماده و با چه برنامه ای استفاده شود تا کمترین آسیب را به دندان ها وارد کنید.

حساسیت دندان ها یکی از رایج ترین عوارضجانبی استفاده از هیدروزن پراکسید می باشد. ممکن است بعد از استفاده از هیدروژن پر اکسید خوردن غذاهای سر و گرم و یا نوشیدنی ها برای شما خوشایند نباشد. اگر این مشکلات را در خود احساس کردید استفاده از هیدروژن پراکسید را متوقف کنید.

سفید کردن دندان
این اتفاق یه این دلیل رخ می دهد که استفاده مکرر و طولانی مدت هیدروژن پراکسید باعث آسیب به مینای دندان می شود. دیگر اثر جانبی هیدروژن پراکسید ایجاد التهاب ریشه های دندان و لثه می باشد. این امر باعث ایجاد عفونت می شود که درمان آن هزینه بر خواهد بود.
آیا باید از هیدروژن پراکسید برای سفید کردن دندان ها استفاده کرد؟

هیدروژن پر اکسید محصولی ارزان قیمت و قابل دسترس است. اگر از آن به دقت استفاده کنید می تواند در تمیز کردن دندان ها بسیار موثر باشد. اما اگر به درستی استفاده نشود می تواند مشکلات جدی و جبران ناپذیری به وجود آورد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری بهداشت نیوز، تاریخ انتشار:6 اردیبهشت98،کدخبر:112331،behdasht.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین