پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۵
رژیم اشغالگر صهیونیستی هرگز تصور نمی‌کرد که پالایشگاه نفتش در حیفا، واقع در شمالی‌ترین نقطه اراضی اشغالی هدفی آسان برای موشک‌هایی باشد که از شهر رفح، جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه و هم‌مرز با مصر شلیک می‌شوند و با دقت بالایی به هدف اصابت کرده و خساراتی را به بار می‌آورند.

شعارسال: مقاومت فلسطین در نوار غزه پس از سال‌ها تجربه و کار در زمینه موشک‌سازی، اکنون انواع مختلفی از موشک‌های کوتاه‌برد با قدرت انفجاری بالا را در اختیار دارد.

موشک‌های مقاومت فلسطین اکنون می‌توانند تمامی مناطق اشغال شده را هدف بگیرند و قدرت انفجاری بالایی دارند، این به معنای آن است که تاسیسات و زیرساخت‌های نظامی و استراتژیک اسرائیل زیر آتش آنهاست.

رآکتور هسته‌ای دیمونا از مهم‌ترین اهداف استراتژیکی است که می‌تواند هدف موشک‌های مقاومت قرار بگیرد. این تاسیسات رآکتور در فاصله ۷۰ کیلومتری نوار غزه قرار داشته و از مهم‌ترین تاسیسات در اراضی اشغالی محسوب می‌شود. کمی دورتر از این رآکتورها پایگاه‌های شرکت‌های اسرائیلی تولید فسفات و سنگ معدن اورانیوم قرار دارد که در صورت اصابت موشک‌های مقاومت به آنها موجب فاجعه‌ای بزرگ برای این دولت اشغالگر خواهد شد.

فرودگاه نظامی "نیفاتیم" که جنگنده‌های اف۱۶ رژیم صهیونیستی از آنها برای حملات هوایی خود استفاده می‌کنند، مهم‌ترین منطقه نظامی برای ارتش این رژیم محسوب می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون که در مرکز اراضی اشغالی واقع شده نیز یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های استراتژیکی است که این رژیم از هدف قرار گرفتن آنها نگران است و در صورت رسیدن موشک‌های مقاومت به آنجا پروازها متوقف می‌شوند به همین دلیل صهیونیست‌ها با بروز هر تنشی، مسیرهای پروازی از این فرودگاه و به مقصد آن را تغییر می‌دهند.

اکنون با افزایش برد موشک‌های مقاومت و پوشش تمامی اراضی اشغالی، مجتمع پتروشیمی حیفا که شامل تعدادی زیرساخت پالایش و انبار مواد پتروشیمی قابل نشت است، در خطر قرار گرفته است. این مجتمع شامل مجموعه‌ای از لوله‌های زیر زمینی برای انتقال متانول و مواد پتروشیمی، انبارهای آمونیاک و اتیلن و نیز تعدادی زیرساخت برای تولید نیتروژن، آب آشامیدنی، هوای فشرده و سیستم‌های ضد حریق است. علاوه بر این موشک‌های مقاومت در صورت شلیک‌های متعدد از نوار غزه برخی تاسیسات نفتی موجود در اراضی اشغالی به ویژه آنهایی که به پالایش نفت با قابلیت اشتعال بالا اختصاص دارند،‌ در خطر قرار می‌گیرند.

انبارهای جنگنده‌ها و هواپیماهای مسافربری نیز یکی از اهداف برای موشک‌های مقاومت هستند و در صورت شلیک به آنها به دلیل وجود حجم بالایی از سوخت، فاجعه‌ای در اراضی اشغالی به وقوع خواهد پیوست.

همچنین در شهر حیفا و به صورت مشخص در منطقه "کریات حایم" ده‌ها انبار حاوی ۹۳۷ هزار مترمکعب نفت خام، انبارهای نفت خام سنگین و سبک، دیزل، نفت سفید و گازوئیل وجود دارد.

از مهم‌ترین اهداف استراتژیک در اراضی اشغالی که اشغالگران همواره بابت آن نگران هستند، پالایشگاه حیفاست که نیازهای نفتی اسرائیل را تامین می‌کند. پالایشگاه حیفا گاز صنعتی و مصرف خانگی اسرائیلی‌ها را تامین کرده و ظرفیت پالایش سالانه ۱۳ میلیون تن نفت خام را دارد و از بزرگترین پالایشگاه‌های نفت جهان محسوب می‌شود.

یوسف الشرقاوی افسر بازنشسته و کارشناس نظامی  تاکید کرد: موشک‌های مقاومت اکنون می‌توانند تمامی نقاط نظامی و استراتژیک اسرائیل را هدف بگیرند.

او اظهار کرد: موشک‌های مقاومت در نوار غزه با به روزرسانی که داشتند، اکنون می‌توانند خساراتی را به زیرساخت‌های نظامی و فرودگاه‌های اسرائیل وارد کنند. رآکتور هسته‌ای دیمونا و پالایشگاه حیفا از مهم‌ترین این زیرساخت‌ها هستند که موجب نگرانی شدیدی برای رهبران اشغالگران شده‌اند.

نوار غزه در روزهای اخیر شاهد موج جدیدی از تنش‌ها با رژیم صهیونیستی پس از حمله به چندین منطقه غیرنظامی در نوار غزه بوده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15اردیبهشت1398 ، کدخبر: 98021507832: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین