پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
مقام آمریکایی: ما با واکنش به این اطلاعات دریافتی، پیامی – به ایران- می‌فرستیم، حتی اگر سطح این تهدید آن طور که تصور می‌شود، بالا نبوده باشد.
شعارسال: رسانه‌های غربی و آمریکایی همچنان موضوع بیانیه هشدارآمیز اخیر "جان بولتون" درباره حرکت ناو هواپیمابر"آبراهام لینکلن" به سمت منطقه خلیج فارس را به عنوان هشداری برای ایران، در صدر اخبار و تحلیل‌های خود قرار داده‌اند و خبرهای خود را به نقل از مقام‌های آگاه منتشر می‌کنند.

وب سایت "دیلی بیست" در این زمینه به نقل از چند مقام آگاه آمریکایی نوشت " جان بولتون" و دیگر تندروهای کابینه ترامپ در تلاش برای بزرگ‌نمایی در تهدید ایران هستند.

این منابع آگاه که برخی از آنها در دولت آمریکا هستند، دریافت اطلاعاتی درباره تهدید قریب‌الوقوع از جانب گروه‌های نزدیک به ایران در منطقه (عراق) را رد نمی‌کنند، اما برخی از این منابع معتقدند حد واکنش ایالات متحده آمریکا با سطح تهدید همخوانی نداشته است.

ادعایی که طی 2 روز گذشته در سطح رسانه‌های آمریکا درباره تهدید قریب‌الوقوع مطرح شده این است که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا اطلاعاتی از عراق دریافت کرده‌اند که حاکی از اعلام آماده‌باش از سوی سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراقی درباره درگیری قریب‌الوقوع نظامی با آمریکا بوده است.

بر اساس این ادعا وقتی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از محتوای پیام سلیمانی به گروه‌های شبه نظامی عراقی آگاه شدند، دولت واشنگتن سریعا وارد عمل شده و با اعلام اعزام ادوات نظامی بیشتر به منطقه، به جمهوری اسلامی ایران درباره تبعات هر گونه اقدام مستقیم و غیرمستقیم علیه منافع ایالات متحده آمریکا و متحدانش در منطقه، هشدار داد.

از منظر این ادعا، دلیل سفر غیرمنتظره دیروز"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا به عراق نیز در راستای دریافت همین اطلاعات بوده و پمپئو با این سفر در تلاش است به مقامات عراقی درباره تحرکات گروه‌های شبه‌نظامی عراقی علیه منافع آمریکا در عراق و منطقه، هشدار داده و از آنها بخواهد کنترل بیشتری روی اقدامات این گروه‌ها داشته باشند.

یک مقام دولتی آمریکا به "دیلی بیست " گفته است:" "من وضعیت فعلی را به عنوان زمینه‌سازی هر دو طرف به منظور آمادگی برای یک درگیری احتمالی تحلیل می‌کنم.. خطر اصلی این است که یک گروه "پروکسی" سطح پایین بر اساس اشتباه محاسبه دست به اقدامی بزند که منجر به بالا رفتن سطح تنش و درگیری احتمالی بشود. ما با واکنش به این اطلاعات دریافتی، پیامی – به ایران- می‌فرستیم، حتی اگر سطح این تهدید آن طور که تصور می‌شود، بالا نبوده باشد."

با وجود این ادعا اما بسیاری از ناظران و تحلیلگران آمریکایی و غربی طی 2 روز گذشته تاکید کرده‌اند اتفاق خاص و جدیدی از جانب ایران در جهت تهدید منافع ایالات متحده آمریکا در منطقه صورت نگرفته و بیانیه "جان بولتون" درباره اعزام ناو "آبراهام لینکلن" به منطقه و متعاقب آن جوسازی برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا، بیشتر در راستای سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران و ایجاد جنگ روانی و رسانه‌ای بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 666881 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین