پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۳۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: براساس روایت حضرت محمد(ص) افرادی که به والدین و همسایه خود آزار می‌رسانند، مورد لعنت خداوند قرار می‌گیرند و امام علی(ع) و حضرت محمد(ص) به عنوان والدین و همراه امت هستند.

شعارسال: حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با بیان اینکه مردم باید از سیره زندگی حضرت علی‌(ع) در امور مختلف الگوبرداری کنند، اظهار کرد: بر اساس گفته‌های ایشان مردم آن دوران نسبت به جایگاه این امام بی‌توجه بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از خواص در دوره مجروحیت امام علی(ع) با ایشان دیدار داشتند، اضافه کرد: نخستین گفت‌وگو رسمی ایشان در محراب با ابن‌ملجم قاتل خود بوده که متن صحبت‌های بیان شده در این دیدار نشان از عنایت و لطف حضرت علی(ع) به ابن‌ملجم است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم از تلاش مخالفان حضرت علی(ع) برای دوری مردم از این شخصیت دینی یاد کرد و گفت: ارتباط بی‌نظیر با خداوند متعال و آگاهی نسبت به معارف الهی از ویژگی‌های امیرالمومنین(ع) بوده که بسیار توسط یاران نزدیک ایشان بیان شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های رفتاری یارانی که با حضرت علی(ع) بیعت برادری داشته‌اند، تصریح کرد: بر اساس روایت حضرت محمد(ص) که توسط علی(ع) نقل شده است افرادی که به والدین و همسایه خود آزار می‌رسانند، مورد لعنت خداوند قرار می‌گیرند و امام علی(ع) و حضرت محمد(ص) به عنوان والدین و همراه امت هستند.

رفیعی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در دیدار با حبیب بن‌امر یکی از یاران خاص خود فرموده که پیامبر اسلام(ص) در دنیای آخرت منتظر ایشان بوده و مردم دنیا قدر جایگاه ایشان را ندانستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 5 تیر 1395، کدمطلب: 13950405000821 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین