پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۴
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: سامانه جامع آسیب‌های اجتماعی در این استان وجود ندارد.

شعارسال: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: سامانه جامع آسیب‌های اجتماعی در این استان وجود ندارد.

 ولی الله حیاتی در کار گروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی خراسان شمالی، اظهار کرد: امسال سامانه جامع آسیب‌های اجتماعی طراحی شود در غیر این نمی‌توانیم بازخوردی از اقدامات خود داشته باشیم.

حیاتی در ادامه با بیان اینکه کل اعتبارات حوزه اجتماعی با اولویت فراوانی آسیب‌ها هزینه می‌شود، افزود: سال‌های گذشته بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی جزیره‌ای عمل می‌شد اما یکی از تأکیدات استاندار اختصاص اعتبارات به اولویت‌های این حوزه است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی دو هفته فرصت دارند تا آسیب‌های اجتماعی را احصا و چهار اولویت نخست را مشخص کرده تا بر مبنای آن برنامه‌ریزی و هزینه کرد اعتبارات داشته باشیم.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است و در خراسان شمالی دستگاه‌های اجرایی مختلفی مجوز این سازمان‌ها را صادر می‌کنند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: تاکنون نتوانسته‌ایم سازمان‌های مردم نهاد را در تمام شهرستان‌های استان فعال کنیم و کارنامه قابل قبولی در این حوزه نداریم.

حیاتی تصریح کرد: اختیارات خود را به فرمانداری شهرستان‌ها تفویض کردیم و با توجه به اینکه سه دستگاه اجرایی (ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی) برای این سمن‌ها مجوز صادر می‌کنند باید در ارائه این مجوزها وحدت رویه داشته باشد.

وی در ادامه وحدت رویه داشتن را به نظارت مرتبط دانست و گفت: اگر نظارتی بر کارکرد آنها ایجاد نشود سبب بروز آسیب‌های اجتماعی بیشتری می‌شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی بیان کرد: اواخر سال گذشته سه دفتر تسهیلگری ایجاد شد که دو دفتر دیگر نیز برای سال جاری در دستور کار است و با توجه به اینکه عمده این دفاتر در مناطق حاشیه نشین دایر می‌شود کمک به توانمندسازی این مناطق در تمام ابعاد را خواهیم داشت.

حیاتی درباره دانش نامه دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس، آئینه تمام‌نمای افتخارات ملت ایران است، بنابراین ارزش و جایگاه دفاع مقدس و خلق حماسه‌های آن بسیار بالاست.

وی افزود: طرح این دانش نامه دفاع مقدس قالب و ساختار پخته‌ای ندارد و نیازمند کار بیشتری است، بنابراین کار گروه ویژه‌ای تشکیل شود تا طرح پخته‌تر و جامع‌تری ارائه شود چرا که این دانش نامه در معرض قضاوت مخاطبان قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی درباره طرح خانواده سالم بیان کرد: گزارشی از خروجی کار ارائه نشد چرا که آمارها نشان از افزایش طلاق را دارد پس باید با تشکیل کار گروه ویژه دیگری این طرح نیز مورد پایش قرار گیرد و محدود به مرکز استان هم نباشد.

حیاتی مطرح کرد: در مناطقی که با ازدواج زودهنگام مواجه هستند طرح خانواده سالم با جدیت بیشتری اجرایی شود و جای آموزش‌های قبل و حین و پس از ازدواج نیز در این طرح خالی است و این آموزش‌ها باید کیفی باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:17 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 4610772 www.mehrnews.com ،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین