پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه از این پس کیفیت خدماتی که این شرکت ارائه می‌‌دهد برای ایرلاین‌‌های بدهکار متفاوت خواهد بود، گفت: با کاهش کیفیت خدمات به این ایرلاین‌ها، مردم هم تصمیم خواهند گرفت که بلیت شرکت‌هایی را دریافت کنند که خدمات بهتری دارند.

شعارسال: غلامحسین باقریان درباره ادعای شرکت هواپیمایی آسمان مبنی بر اینکه هیچ بدهی سنواتی به شرکت فرودگاه‌ها ندارد‌ و هیچ حکم جلبی دریافت نکرده است، اظهار داشت: اگر شرکت هواپیمایی آسمان مدعی است حکم جلب مدیرعامل را دریافت نکرده است، قطعاً با گذشت زمان و اجرای حکم، همه متوجه صحت خبر شرکت فرودگاه‌ها خواهند شد.

وی افزود:‌ اگر به ادعای شرکت هواپیمایی آسمان حکم جلبی وجود نداشته باشد، این ایرلاین می‌تواند از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابت رسانه‌ای کردن ‌چنین خبری، شکایت کند، اما پس از اجرای حکم، همگان متوجه خواهند شد که حرف صحیح را چه کسی زده است.

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: شرکت هواپیمایی آسمان ظاهراً قصد ندارد شبیه دیگر شرکت‌های هواپیمایی که نسبت به تسویه و شفاف‌سازی بدهی‌های خود به شرکت فرودگاه‌ها، اقدام کرده‌اند، عمل کند و تلاش دارد مثل گذشته یکه‌تازی کند.

باقریان بیان کرد: به هر حال شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران موظف است به عنوان یک شرکت دولتی و درآمد-هزینه‌ای، این طلب‌های خود را که از اموال بیت‌المال محسوب می‌شود، صاف کند.

وی ادامه داد:‌ بهتر است شرکت هواپیمایی آسمان به جای چنین فرافکنی‌های رسانه‌ای، طبق روال عادی مثل همه شرکت‌های هواپیمایی که سرویس دریافت می‌کنند و پرداخت‌های خود را به شکلی با ما توافق کرده‌اند، ‌‌بدهی‌های خود را پرداخت کند.

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها اضافه کرد: بحث خدمات فرودگاهی موضوع دوم در این مقوله است، به هر صورت، وظیفه ما ارائه خدمات به مردم است و نمی‌توانیم برای مردم در فرودگاه مشکل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی هم از چندین ماه قبل بلیت خود را به فروش می‌رساند و مردم هم برای سفر خود برنامه‌ریزی دارند بنابراین‌ اگر قرار باشد در فرودگاه در ارتباط با ارائه خدمات به ایرلاین محدودیت ایجاد کنیم، در واقع محدودیت برای مردم ایجاد کردیم و این سیاست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیست.

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها گفت: سیاست ما ارائه خدمات مناسب به مردم است، اما اگر قرار باشد واقعاً شرکتی به تعهدات خود عمل نکند، در ارائه کیفیت خدماتی که به شرکت ارائه می‌شود، تجدیدنظر خواهیم کرد و مردم هم کیفیت این خدمات را متوجه می‌شوند و آن زمان می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا از بلیت این شرکت هواپیمایی استفاده کنند یا خیر.

باقریان ادامه داد: به هر حال شرکت‌های هواپیمایی پس از آزادسازی نرخ‌های بلیت تا 20 درصد افزایش درآمد داشتند، بنابراین توجیه مالی مناسبی دارند و در پرداخت بدهی‌های خود مشکلی نخواهند داشت؛ وقتی درآمدها این چنین افزایش یافته است، باید هزینه خدمات فرودگاهی پرداخت شود، از سوی دیگر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران شرکتی درآمد ـ هزینه‌ای است و هیچ بدهی به دولت ندارد که بخواهد طلب خود را این چنین تهاتر کند.

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: ما طبق دستور دولت موظف هستیم برخی خدمات تکلیفی را ارائه دهیم، بنابراین بابت ارائه این خدمات، از دولت طلب داریم، از سوی دیگر درآمد ـ هزینه‌ای هستیم، بنابراین هرچه حاصل می‌کنیم، در فرودگاه ها هزینه می‌شود، اگر قرار بر این شود که با تصمیم دولت‌، ما خدمات فرودگاهی را تهاتر کنیم، از سوی دیگر باید منبعی برای درآمد شرکت فرودگاه‌ها توسط دولت پیش‌بینی شود تا ما در ارائه خدمات در فرودگاه‌ها با مشکل مواجه نشویم.

اواخر هفته گذشته بود که باقریان‌ از صدور حکم جلب مدیرعامل آسمان به خاطر بدهی این ایرلاین به شرکت فرود‌گاه‌ها خبر داد.

بنا به گفته این عضو ‌هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، به‌ منظور وصول مطالبات و استیفای حقوق شرکت‌ فرودگاه‌ها از سال گذشته جلسات متعددی با شرکت‌های هواپیمایی بدهکار برگزار و هشدارهای لازم به مدیران عامل این شرکت‌ها در خصوص عدم پرداخت بدهی‌هایشان داده شد، در این راستا برخی از شرکت‌های هواپیمایی اقدام به پرداخت مطالبات شرکت فرودگاه‌ها به صورت نقد و اقساط کردند و برخی نیز به هشدارهای صادر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها مبنی بر بکارگیری راهکار قضایی در این زمینه توجهی نشان ندادند.

وی گفته بود که ‌آزادسازی نرخ بلیت هواپیما ‌موجب ایجاد فضای رقابتی میان شرکت‌های هواپیمایی و افزایش درآمدی آنها تا 20 درصد شده است، اما با وجود کاهش نرخ هزینه‌های فرودگاهی و افزایش درآمد شرکت‌های هواپیمایی، برخی از این شرکت‌ها از پرداخت بدهی‌هایشان سر باز زدند؛ بی‌اعتنایی این شرکت‌های هواپیمایی نسبت به پرداخت بدهی‌هایشان موجب شده است که شرکت فرودگاه‌ها مورد اتهام قوه قضاییه برای عدم استیفای حقوق بیت‌المال به دولت قرار گیرد.

پس از انتشار این خبر، امروز شرکت هواپیمایی آسمان دست به تکذیب گفته عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها زد و اعلام کرد: «به تازگی خبری ‌منتشر شد مبنی بر اینکه یک عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی از صدور حکم جلب مدیر عامل هواپیمایی آسمان به دلیل نپرداختن بدهی‌ها خبر داده است».

در ادامه این توضیحات شرکت هواپیمایی آسمان آمده است: «بر پایه این گزارش، در تبصره 23 روزنامه رسمی کشور مورخ 1395.3.4 آمده است، دولت مکلف است که معادل بدهی حسابرسی شده شرکت خدمات هوایی کشور به دولت و شرکت‌های دولتی را با مطالبات از شرکت مذکور به استثنای بدهی‌های مالیاتی تا سقف 10 هزار میلیارد (10.000.000.000.000) ریال تهاتر کند و خزانه‌داری کل کشور مکلف است معادل مبلغ تهاتر مذکور را به حساب بستانکار و بدهکار دستگاه‌های اجرایی ذیربط و شرکت‌های دولتی مربوط منظور و آنها تسویه کند».

در بخشی دیگر از توضیحات آسمان‌ایر آمده است: « شرکت هواپیمایی آسمان یک شرکت دولتی زیر مجموعه وزارت کار و امور اجتماعی و همچنین شرکت‌ فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است و هر دو شرکت زیرمجموعه دولت بوده و از تبصره 23 مصوبه مجلس شورای اسلامی پیروی می‌کنند؛ بنابر‌این شرکت هواپیمایی آسمان بدهی سنواتی به شرکت‌ فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ندارد و حکم جلب مدیرعامل هواپیمایی آسمان نیز تکذیب می‌شود».

‌بنابراین گزارش طبق اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، این شرکت دولتی در حال حاضر بیش از 700 میلیارد تومان از شرکت‌های هواپیمایی بابت ارائه خدمات فرودگاهی طلبکار است و عمده‌ترین بدهکار شرکت فرودگاه‌ها، ایران‌ایر، آسمان و ماهان هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 5 تیر 1395، کدمطلب: 13950405000499 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین