پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۵۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۸
بعد از برگزاری جلسه مجمع 28 مرداد 97، افرادی به شورای رقابت شکایت می کنند که خلاف قوانین، گروه کروز در هیئت مدیره ی ایران خودرو صندلی دارد.در شورای رقابت این ادعا قبول و با توجه به رای شورای رقابت، صورت جلسه مجمع لغو و محتوای آن از سایت های کدال و بازار بورس برداشته می شود.

شعارسال: بعد از برگزاری جلسه مجمع 28 مرداد 97، افرادی به شورای رقابت شکایت می کنند که خلاف قوانین، گروه کروز در هیئت مدیره ی ایران خودرو صندلی دارد.در شورای رقابت این ادعا قبول و با توجه به رای شورای رقابت، صورت جلسه مجمع لغو و محتوای آن از سایت های کدال و بازار بورس برداشته می شود.

در گزارش قبلی کروز پی بردیم که راه اندازی شرکتهای اقماری و تو در تو یکی از روشهای رسیدن این شرکت به صندلی هیئت مدیره ی ایران خودرو است که این مسئله با مخالفت شورای رقابت روبرو شد. بدون شک مجموعه ای مانند کروز با صرف هزینه و اعتبار خود هرگز به این پاسخ قانع نخواهد بود و طبیعتاً بازی جدیدی را شروع خواهد کرد. در این نقشه ی جدید، قانون بازی ملاک نیست اما نتیجه ی آن که رسیدن به صندلی ایران خودرو است بسیار می تواند در آینده ی کاری مدیران این شرکت مهم باشد. بدون شک نهادهای نظارتی با رصد کامل اتفاقات این شرکت در وقت مقتضی استراتژی قابل بحث کروز را خنثی خواهند کرد اما برنامه ی بعدی بزرگترین سهامدار ایران خودرو چیست و در جواب شورای رقابت چه واکنشی نشان خواهند داد؟ در این گزارش به چند نکته ی دیگر درباره ی شرکت کروز اشاره خواهیم کرد

ضعف قانون در راه اندازی شرکتها دست عده ای را همیشه باز نگه میدارد تا از این خلأ نهایت بهره را ببرند و در نتیجه باز هم این مردم هستند که تاوان این نقص را خواهند داد. شورای رقابت مخالفت خود مبنی بر حق عضویت کسی از شرکت کروز و یا تدبیر سرمایه ی آراد در هیئت مدیره ی ایران خودرو را اعلام می کند.

نکته ی اول ، آقایان کشاورز و علیپور که بزرگترین سهامدار حقیقی ایران خودرو بودند در سال 91 کل سهام خود را به شرکت تدبیر سرمایه آراد منتقل می کنند.

نکته ی دوم ، بعد از برگزاری جلسه مجمع 28 مرداد 97، افرادی به شورای رقابت شکایت می کنند که خلاف قوانین، گروه کروز در هیئت مدیره ی ایران خودرو صندلی دارد.در شورای رقابت این ادعا قبول و با توجه به رای شورای رقابت، صورت جلسه مجمع لغو و محتوای آن از سایت های کدال و بازار بورس برداشته می شود. اما گروه کروز، رای شورای رقابت را به هیئت تجدید نظر شورای رقابت که جدای از شورای رقابت است، باز می گرداند. در اینجا بر خلاف تمام اسناد و مدارک موجود، هیئت تجدید نظر شورای رقابت، رای به ابطال رای شورای رقابت می دهد و هم اکنون شاهد این هستیم که صورت جلسه مجمع به سایت ها برگشته است.

نکته ی سوم ، کروزیها مدعی هستند که هیچ نماینده ای در ایران خودرو ندارند البته علی الظاهر همینطور به نظر می رسد اما موشکافی شرکت تدبیر سرمایه آراد و اعضای هیئت مدیره ی آن کاملا خلاف این ادعا را ثابت می کند و نشان می دهد پشت پرده ی ثبت شرکتهای مرتبط به هم در دو خانواده ی علیپور و کشاورز چیست؟ با بررسی برخی اسناد متوجه شدیم که که در اسفند 94 شرکت تدبیر سرمایه ی آراد شرکت پیشگامان بازرگانی گل یار را به عنوان نماینده ی خود انتخاب و بعداً به واسطه ی همین شرکت آقای منصور پورزرین را به عنوان نماینده ی خود در مجمع عمومی ایران خودرو معرفی می کند و وکالت می دهند که نامبرده وکیل این شرکتها در انتخاب هیئت مدیره ایران خودرو باشد.

با بررسیهای صورت گرفته در مورد شرکت گل یار مشخص می شود این شرکت به نام علی عسگری ثبت شده است علی عسگری از سهامداران تدبیر سرمایه ی آراد است که در مقاطعی ریاست هیئت مدیره ی آن را نیز بر عهده داشته است. گروه کروز به واسطه ی پیشگامان گل یار امیر عباس حسینی را به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره معرفی کرد. در خوشبینانه ترین حالت کروز به دنبال تصاحب صنعت خودروی کشور به واسطه ی به دست آوردن سه صندلی در هیئت مدیره ی ایران خودرو یعنی بزرگترین شرکت خودروسازی ایران است و این یعنی تراکنش مالی بسیار خوب که مطمئناً اتاق فکر کروز را همیشه مجبور به طراحی پلن های بعدی میکند. حالا اینکه در ادامه آیا شاهد نفوذ کروزیها در بخشها و کارخانجات خودرویی دیگر خواهیم بود یا خیر در تحلیلهای بعدی به آن خواهیم پرداخت.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نبض بازار ، تاریخ انتشار : 16اردیبهشت 98، کد خبر14441:www.nabzebaazaar.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین