پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۱
گاوداری ۶ هزار راسی دلفان؛ پروژه‌ای است که تاکنون بارها کلنگ‌زنی شده و به گفته فرماندار این شهرستان زمین پروژه پس از اجرایی نشدن در نهایت زیر کشت نخود رفته است.

شعارسال:گاوداری ۶ هزار راسی دلفان؛ پروژه‌ای است که تاکنون بارها کلنگ‌زنی شده و به گفته فرماندار این شهرستان زمین پروژه پس از اجرایی نشدن در نهایت زیر کشت نخود رفته است.

 ۲۴ اسفندماه سال ۹۷ بود که با حضور محمد شریعتمداری وزیر کار عملیات اجرایی گاوداری ۶ هزار رأسی شهرستان دلفان آغاز شد؛ پروژه‌ای که پیش از این بارها کلنگ زنی شده بود.

این پروژه در زمینی به مساحت ۵۳ هکتار و با ظرفیت ۶ هزار رأس شامل سه هزار رأس دام مولد و سه هزار رأس دام غیرمولد قرار بوده اجرایی شود که همچنان عملیاتی شدن این پروژه در هاله‌ای از ابهام است.

واگذاری پروژه به سرمایه گذار جدید

محمد شریعتمداری وزیر کار در مراسم آغاز عملیات اجرایی گاوداری ۶ هزار راسی شهرستان دلفان، گفت: این طرح در گذشته در این دولت پایه گذاری شده بود اما بنا به دلایلی کار ساخت آن عقب افتاد و با پیگیری‌هایی که صورت پذیرفت با معرفی سرمایه گذار جدید رسماً فعالیت این طرح مجدد آغاز خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه قبل از اینکه به استان لرستان وارد شویم روند اجرای این طرح را به خوبی مطالعه کردیم و قبلاً توسط وزیر محترم کشور کلنگ آن به زمین زده شده بود، افزود: شب قبل از سفر به این استان به اتفاق نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس تلفنی با آقای سعیدی کیا صحبت کردیم که به بنده اطمینان خاطر دادند که هیچ مشکلی برای ادامه ساخت این پروژه وجود ندارد و به ما اختیار تام دادند که هر مشکلی وجود داشته باشد حل شود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه حتی مدیر بنیاد مستضعفان به بنده قول همکاری و کمک در مسیر ادامه پروژه با وجود تغییر پیمانکار را دادند، اظهار داشت: تأمین مالی این پروژه از محدودیت‌ها بود که خوشبختانه این مشکل نیز حل شد و توسط بانک توسعه تعاون در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت و پیمانکار طرح نیز مستقیماً زیر نظر این وزارتخانه قرار دارد و این موضوع ما را در تسریع در ساخت این طرح یاری خواهد کرد.

اجرای طرح گاوداری ۶ هزار راسی در دلفان لرستان به عنوان یک تکلیف به زیر مجموعه‌های وزارت کار ابلاغ شده است

وی با تاکید بر اینکه در این شهرستان نباید محدودیتی برای ایجاد این طرح بزرگ اقتصادی صورت گیرد، افزود: اگر هم به هر دلیلی مشکلی پیش بیاید خود وزارتخانه پیگیر ادامه روند اجرای طرح خواهد بود و نخواهیم گذاشت خللی در اجرای آن به وجود بیاید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: اجرای طرح گاوداری ۶ هزار راسی در دلفان لرستان به عنوان یک تکلیف به زیر مجموعه‌های این وزارتخانه ابلاغ شده است، عملیات اجرایی این پروژه می‌بایست در اسرع وقت شروع شود و به هیچ وجه متوقف نشود؛ با توجه به اینکه مقدمات اولیه آن انجام شده است و ضرورت دارد در اولین فرصت اجرایی شود.

اما این وعده وزیر کار عملی نشد و همچنان پروژه گاوداری ۶ هزار راسی دلفان تا اجرایی شدن فاصله زیادی دارد؛ نگرانی مردم از عدم اجرایی شدن پروژه موضوعی بود که در شورای اشتغال لرستان از سوی فرماندار شهرستان دلفان مطرح شد.

کلنگی که باید به مزایده گذاشته شود!

حشمت بهمنی فرماندار دلفان با اشاره به پروژه گاوداری شش هزار راسی شهرستان دلفان که توسط وزرای مختلفی کلنگ زنی شده است، گفت: به گونه‌ای شده که در فضای مجازی می‌گویند که این کلنگ را به مزایده بگذارید و آن را به فروش برسانید بلکه کمکی برای مردم دلفان باشد.

۵۰ هکتار از زمین پروژه گاوداری ۶ هزار راسی زیر کشت نخود رفت

وی با بیان اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اخیراً این طرح را کلنگ زنی کردند و قول دادند که عملیات بهره برداری آن شروع شود، گفت: متأسفانه نه تنها که این اقدام عملی نشد بلکه شرکت قبلی که با شرایط آسان‌تری مجوزها را اخذ کرده‌اند، ۵۰ هکتار از زمین آن را به کشت نخود اختصاص داده است.

فرماندار دلفان، گفت: انتظار داریم که کلنگ‌هایی که زده می‌شود و قولی که به مردم داده می‌شود حداقل پیگیری شود و با احساسات مردم بازی نشود.

به هر روی، مردم دلفان به عنوان یکی از شهرستان‌های محروم کشور با مشکلات مختلفی از جمله بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و همین امر اهمیت و لزوم تسریع در اجرایی شدن پروژه‌های اقتصادی در این شهرستان را می‌رساند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار : 18اردیبهشت 98، کد خبر:4612106 www.mehrnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین