پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
عبدالهادی فقهی‌زاده امروز در نشست رویکردها و سیاست‌های کلی نمایشگاه قرآن با تاکید بر این موضوع که عملیات اجرایی نمایشگاه قرآن از سه ماه گذشته کار خود را آغاز کرده و کمیته‌های متفاوتی برای برپایی نمایشگاه قرآن شکل گرفته است اظهار کرد: بیش از ۱۳۰ ساعت به صورت فشرده کار طراحی و برنامه‌ریزی دقیق و حضور جدی در کم و کیف نمایشگاه قرآن را سپری کرده‌ایم.
شعار سال: عبدالهادی فقهی‌زاده امروز در نشست رویکردها و سیاست‌های کلی نمایشگاه قرآن با تاکید بر این موضوع که عملیات اجرایی نمایشگاه قرآن از سه ماه گذشته کار خود را آغاز کرده و کمیته‌های متفاوتی برای برپایی نمایشگاه قرآن شکل گرفته است اظهار کرد: بیش از ۱۳۰ ساعت به صورت فشرده کار طراحی و برنامه‌ریزی دقیق و حضور جدی در کم و کیف نمایشگاه قرآن را سپری کرده‌ایم.

بخش‌های اجرایی نمایشگاه در حال اتمام است و در دوره بیست‌و هفتم نمایشگاه قرآن شعار ما «قرآن معنای زندگی» است و فعالیت خود را از شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه به مدت دو هفته کامل یعنی تا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ادامه خواهیم داد.

وی گفت: قرآن کتابی است برای زندگی و می‌تواند در تمام عرصه‌های حیات ما تأثیر گذار باشد. امسال تلاش کرده‌ایم گسترش کیفی را در مقابل گسترش کمی داشته باشیم. عملیات تحول‌گرایی را در نمایشگاه بیست‌و هفتم مد نظر داشته‌ایم و در صدد هستیم مرحله تحول‌گرایی قدم به قدم پیش برود و ارتقا پیدا کند. بیش از ۷۰۰ برنامه دقیق به شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه از طریق سایت iqfa سایت تخصصی نمایشگاه قرآن ارسال شده است. از بین این ۷۰۰ برنامه ۱۰۰ عنوان برنامه عملیاتی و سنجیده تأیید شده است.

رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن تاکید کرد: پس از سال‌ها وقفه دبیرخانه دائمی نمایشگاه تشکیل شد و ما درصدد هستیم که این نمایشگاه به صورت بین‌المللی برگزار شود و بر همین اساس از فضای مجازی و تجربه‌های ملی بهره برده‌ایم. جشنواره آیات نیز به مسائل مربوط به نهادها و مؤسسات قرآنی می‌پردازد. بیست‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن ملی‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود. از ۸ کشور میهمان این دوره از نمایشگاه هستند که کشور جمهوری اسلامی پاکستان به عنوان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه معرفی شده است. این ۸ کشور عبارتند از؛ افغانستان، پاکستان، عراق، تونس، اندونزی، ترکیه، فیلیپین و تونس.

افتتاح نخستین شعبه استانی نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مشهد مقدس

فقهی زاده یادآور شد: در نمایشگاه بیست‌و هفتم کارهای نوآورانه متعددی را شاهد خواهیم بود و تلاش کرده‌ایم که برخی از اشخاص حقیقی و یا حقوقی که خواسته یا ناخواسته برای آنها توقعاتی به وجود آمده بود این توقعات را از بین ببریم و این انحصار را بشکنیم. چرا که نمایشگاه بین‌المللی قرآن متعلق به نظام جمهوری اسلامی است. در روزهای آغازین هفته آینده نخستین شعبه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مشهد مقدس برگزار می‌شود و امیدواریم در سال ۹۹ دومین شعبه استانی در تبریز، آذربایجان شرقی نیز افتتاح شود.

او در ادامه با اشاره به برآورد هزینه‌های نمایشگاه قرآن گفت: سال گذشته ۸ میلیارد تومان هزینه نمایشگاه شد و این وعده را می‌دهیم که علی رغم افزایش قیمت‌ها هزینه امسال از این مبلغ تجاوز نخواهد کرد و حتی درصدد هستیم این مبلغ کمتر هم باشد. روز شنبه ساعت ۱۶ با حضور سید عباس صالحی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی مهدوی راد از اساتید و پژوهشگران قرآنی افتتاحیه نمایشگاه قرآن را داریم. سعی کرده‌ایم که غرفه عفاف و حجاب را در نیم طبقه اول در کنار سایر ناشران و کتب قابل فروش جا بدهیم تا از هزینه‌ها کاسته شود. چون در روزهای پایانی نمایشگاه با شب‌های قدر مصادف می‌شود و نیمی از نمایشگاه هر ساله جمع می‌شود ما بخش بین‌الملل را در آن قسمت قرار داده‌ایم چرا که بخش بین‌الملل هر ساله بین ۷ تا ۸ روز برپا می‌شود در این صورت دیگر مشکلی برای جمع‌آوری غرفه‌ها نخواهیم داشت. در ۱۹ استان و ۲۵۰ شهر جشن‌های رمضان را برگزار می‌کنیم که در این جشن‌ها در استان‌های سیل زده به صورت ویژه خواهیم پرداخت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ایران آنلاین، تاریخ انتشار:16اردیبهشت1398، کدخبر:468456،www.ion.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین