پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
شایعه‌ای وجود دارد که به دلیل انتقاد بخش‌هایی از طیف اصول‌گرا به این برنامه و مجری معروفش، از پخش آن جلوگیری به عمل آمد.روزنامه «جام‌جم» به‌عنوان ارگان رسمی صداوسیما در گزارشی از دستور مستقیم معاون سیما ( مرتضی میرباقری) برای ممانعت از پخش «ماه ماه» با اجرای بنیامین بهادری، خبر داد.در این گزارش به جدیت معاونت سیما برای ضابطه‌مند شدن حضور ستاره‌ها در مقام مجری تاکید داشته و جلوگیری از اجرای بنیامین بهادری در ماه رمضان هم به‌عنوان «گام اول» در این مسیر توصیف شده‌ است.

شعار سال: در چند روز گذشته حذف برنامه "ماه ماه" با اجرای بنیامین بهادری (خواننده پاپ) از برنامه پخش شبکه سوم سیما انعکاس گسترده‌ای در فضای مجازی و جامعه به همراه داشت.(اینجا)

روزنامه «جام‌جم» به‌عنوان ارگان رسمی صداوسیما در گزارشی از دستور مستقیم معاون سیما ( مرتضی میرباقری) برای ممانعت از پخش «ماه ماه» با اجرای بنیامین بهادری، خبر داد.

در این گزارش به جدیت معاونت سیما برای ضابطه‌مند شدن حضور ستاره‌ها در مقام مجری تاکید داشته و جلوگیری از اجرای بنیامین بهادری در ماه رمضان هم به‌عنوان «گام اول» در این مسیر توصیف شده‌ است.

در این میان چند پرسش پر ابهام وجود دارد که از همه مهمتر این است که واقعا یک برنامه چگونه در روزی که قرار است از تلویزیون پخش شود، جلوی آن را می‌گیرند؟

آیا امکان دارد یک برنامه‌ای که قرار بود جایگزین «ماه عسل» باشد، با آن حجم از برنامه‌ریزی و پیگیری برای دعوت از مهمانان مختلف، موضوعات متنوع و ... تا آخرین مرحله تولید پیش رفته و معاونت سیما از آن بی خبر بوده باشد؟

یا برعکس مدیر و برنامه‌سازان شبکه 3 فرض کرده باشند که مجوز چنین برنامه‌ای صادر شده و مانعی برای تولید آن وجود ندارد!

در گزارش جام جم اشاره شده است که « شبکه سه با این فرض که مجوز این برنامه صادر شده و مانعی در این مسیر وجود نخواهد داشت، زمینه‌های تولید برنامه و مذاکرات با عوامل و حتی مهمان‌ها را انجام داده است اما غافل از اینکه معاون سیما با حضور و استفاده از سلبریتی‌ها و هنرمندان در غیر از حوزه تخصصی خودشان مخالف است»

زمانی که احسان علیخانی در اختتامیه جشنواره جام جم (21 اسفند) سال گذشته خبر داد که برنامه «ماه عسل» بعد از 12 سال به پایان رسیده و دیگر امسال تلویزیون ماه عسل ندارد، قطعا مدیران تلویزیون از همان موقع به فکر برنامه جایگزین آن بوده‌اند و معاونت سیما، مدیر شبکه 3 و ... در هم‌فکری با همدیگر، طرحی برای تولید یک برنامه در ساعت قبل از افطار ماه رمضان داشته‌اند.

اگر چنین نباشد پس این پرسش مطرح است که آیا در مهمترین رسانه این کشور (تلویزیون) هیچ نگاه استراتژیک و برنامه ریزی وجود ندارد؟

آیا مدیران تلویزیون یک هماهنگی راهبردی و رو به آینده در زمینه تولیدات مهم این سازمان ندارند؟ که قطعا دارند.

حال آیا امکان دارد که شبکه 3 برنامه‌ای برای ساعت قبل از افطار ماه رمضان (جایگزین ماه عسل) در حال تولید داشته باشد و معاونت سیما تا روز قبل از شروع ماه رمضان در جریان نباشد که مجری این برنامه بنیامین بهادری (خواننده پاپ) است؟

آیا این تصمیم معاونت سیما شامل دیگر مجری‌های سلبریتی تلویزیون هم خواهد شد؟

پخش نشدن برنامه «بنیامین» و این همه تناقض در تلویزیون!

یک شایعه دیگر هم وجود دارد که به دلیل انتقاد بخش‌هایی از طیف اصول‌گرا به این برنامه و مجری معروفش از پخش آن جلوگیری به عمل آمد.

جدای از هدر رفتن زمان و هزینه‌ای که برای تولید چنین برنامه‌ای لازم است باید به مدیران صداوسیما یادآوری کرد:

به علت انفجار ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی جامعه امروز بسیار متفاوت تر از حتی 5 سال قبل است، به همین دلیل حفظ مخاطب در هر رسانه‌ای به مراتب سختتر از گذشته شده است و دادن احساس اطمینان و آرامش به مخاطب دیگر به سادگی امکانپذیر نیست.

چنین اقداماتی فقط بی اعتمادی و سرگیجه مخاطب را به همراه دارد و مدیران صدا و سیما و تلویزیون از هیچ اقدامی برای فراری دادن مخاطب غافل نمانده‌اند، از اظهارات ضد و نقیض گرفته تا تصمیمات خلق الساعه، لجبازی و ...

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار 19اردیبهشت 98، کد خبر: 667094، www.asriran.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین