پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
مدیرعامل مجمع خیرین لرستان گفت: عمده‌ترین مشکل بیماران خاص عدم حمایت‌های قانونی از آنها است.

شعار سال: نادر همتی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت اظهار کرد: در گذشته سازمان‌های مردم نهاد لرستان در حوزه سلامت ساماندهی و متولی مشخصی نداشت، اما از دو سال قبل ایم موضوع ساماندهی شده و توجه ویژه‌ای نیز به بیماران خاص از جمله بیماران سرطانی، صرع، هموفیلی و ام‌اس صورت گرفت.

وی افزود: بیماران خاص علاوه بر درمان مستمر به حمایت‌های بیشتری در حوزه سلامت دارند، در تمام دنیا نیز این موضوع تعریف شده است که سازمان‌های مردمی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی این بیماران را پوشش دهند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت لرستان با بیان اینکه پوشش بیماران سرطانی توسط موسسه خیریه نور انجام شد، تصریح کرد: همچنین کودکانی که به ناهنجاری‌های مادرزادی مبتلا هستند تحت پوشش موسسه محکم هستند، بیماران هموفیلی نیز تحت پوشش کانون هموفیلی قرار گرفته‌اند.

همتی یادآور شد: دو بیماری صرع و ام‌اس که چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت هم اکنون با تلاش انجمن در کانون توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خاطرنشان کرد: ما هر چه بتوانیم سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت را تقویت کنیم بیشتر می‌توانیم از ظرفیت‌های مردمی برای کمک به بیماران خاص استفاده کنیم.

همتی با تاکید بر این موضوع که امید به زندگی و امید به فعالیت در جامعه برای بیماران خاص بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد با فرهنگ سازی می‌توانند این باور را در جامعه تقویت کنند که بیماران خاص نه تنها نباید از نعمت‌های اجتماعی محروم باشد بلکه می‌توانند ورزش کنند و فعالیت هنری داشته باشند.

وی اما عمده‌ترین مشکل بیماران خاص را عدم حمایت‌های قانونی از این بیماران عنوان و تصریح کرد: با حمایت‌های قانونی ردیف بودجه‌ای برای بیماران تعریف می‌شود همچنین سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند مطالبه‌گر حقوق بیماران خاص باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 19 اردیبهشت 98، کد مطلب: 13980219000135: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین