پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۶۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
معاون برنامه‌ریزی آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از افتتاح نخستین مدرسه دخترانه اتیسم در تهران در مهر ماه سال جاری خبر داد.

شعار سال: محسن غفوریان (معاون برنامه‌ریزی آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی) با اعلام این خبر گفت: دانش‌آموزان مبتلا به اتیسم در 25 مدرسه دولتی و 15 مدرسه غیردولتی مشغول تحصیل هستند که 300 کلاس خاص ویژه دانش آموزان اُتیسم در آن‌ها دایر است. یکی از استاندارترین مدارس ما در اهواز است که با تجهیزات کامل به اتمام رسیده و کلنگ دومین مدرسه را هم در آنجا زده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ در چند استان دیگر هم کلنگ زنی مدرسه اتیسم زده شده، استانهایی از جمله قزوین، کرمانشاه، خراسان رضوی و برخی از استان‌های شمالی کشور نیز به دنبال ساخت مدرسه خاص ویژه دانش آموزان اتیسم هستند. البته برای ادامه این راه خواستار کمک خیرین هستیم. در سال جاری اعتبارات خوبی را تحت عنوان سرانه‌های آموزشی و توانبخشی برای دانش آموزان اتیسم پیش‌بینی خواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود:‌ برای دانش آموزان اُتیسم شرایط استاندارد لازم است ولی رویکرد ما در سازمان به سمت فراگیرسازی است؛ یعنی به دانش آموزانی که قادرند و توانایی دارند این اجازه را بدهیم در مدارس عادی تحصیل کنند و متناسب سازی در مدارس عادی صورت بگیرد. در جاهایی که به آموزش‌های خاص نیاز هست به طبع ساختمان خاص،‌ کلاس خاص و معلم خاص نیز ضرورت دارد و تحقق حقوق اولیه دانش آموزان خاص در دستور کار ما قرار دارد.

او با اشاره به تولید محتوا برای والدینی که فرزندانشان دچار اُتیسم هستند، گفت:ما پنج عنوان تولید محتوا برای دانش آموزان اُتیسم در دستور کار قرار داریم. وقتی راجع به بچه‌های اُتیسم صحبت می‌کنیم یک بخش والدین آن‌ها و یک بخش اطرافیان و جامعه‌ای است که این کودکان در کنارشان زندگی می‌کنند. ما امسال محتواهایی خوبی را تهیه کرده‌ایم تا بتوانیم نگرش و اطلاعات مردم، والدین و حتی همسایه ها را بالا ببریم. قطعا دستگاه‌های دیگر هم متولی کار آموزش و توانبخشی اُتیسم هستند ولی متولی آموزش در کشورسازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی است.

غفوریان با اعلام این خبر که مدرسه دخترانه اُتیسم مهرماه افتتاح می‌شود، گفت: یکی از مشکلات ما در تهران نبود یک مدرسه خاص دانش آموزان دخترانه اُتیسم بود. خوشبختانه در اول مهر این مدرسه افتتاح می‌شود. ضمن اینکه ما آموزش برای دانش آموزان طیف اُتیسم در کشور را برای 2117 نفر داریم که 100 نفر از این آمار در سیستم آموزش تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به آموزش معلمان مدارس استثنایی گفت: آموزش معلمان مدارس اُتیسم از جمله برنامه‌های ما برای سال 97 است تا بتوانیم خدمات باکیفیت به دانش آموزان ارائه کنیم. البته در حوزه تربیت معلمان دانش آموزان اُتیسم باید دانشگاه و مراکز آموزش عالی بیشتر کمک کنند تا بتوانیم نیروهای متخصص را تربیت کنیم و خدمات مطلوب تری ارائه دهیم.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت سلامت نیوز، تاریخ 20 خرداد 97، کد مطلب: 245656: www.salamatnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین