پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۱
مدیر دوره‌های توانمندسازی سرمایه‌های انسانی ستاد توسعه فناوری نانو گفت: با رویکرد‌های جدید برنامه تشویقی حمایت از چاپ مقاله در مجلات منتخب و پایان نامه‌های صنعتی-کاربردی اجرا می‌شود.

شعارسال: مدیر دوره‌های توانمندسازی سرمایه‌های انسانی ستاد توسعه فناوری نانو گفت: با رویکرد‌های جدید برنامه تشویقی حمایت از چاپ مقاله در مجلات منتخب و پایان نامه‌های صنعتی-کاربردی اجرا می‌شود.

ایجادی مدیر دوره‌های توانمندسازی سرمایه‌های انسانی ستاد توسعه فناوری نانو  در رابطه با وظایف کارگروه توسعه سرمایه انسانی اظهار کرد: مخاطب کارگروه توسعه سرمایه انسانی متخصصان، پژوهشگران و دانشگاهیان هستند و فعالیت‌های این کارگروه در راستای پرورش سرمایه‌های انسانی متخصص و کارآمد برای توسعه این فناوری در کشور است.

وی افزود: ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، برنامه حمایت تشویقی از فعالیتهای پژوهشی فناوری‌نانو را از سال ۱۳۸۳ تا کنون اجرا نموده‌است. پس از تصویب سند دوم توسعه فناوری‌نانو و رویکرد صنعتی این سند، برنامه حمایت تشویقی بر دو محور «ارتقای کیفیت تحقیقات» و «انجام تحقیقات مورد نیاز حال و آینده کشور» متمرکز شده است.

ایجادی ادامه داد: بر اساس این رویکرد‌ها برنامه حمایت تشویقی از چاپ مقاله در مجلات منتخب و پایان نامه‌های صنعتی-کاربردی اجرا می‌شود. در آیین‌نامه حمایت از چاپ مقاله در مجلات منتخب، حدود ۹۰۰ مجله باکیفیت، بر اساس شاخص‌های معتبر علم سنجی (مانند Impact Factor و Eigen Factor) و نظر خبرگان انتخاب و در ۴ گروه دسته بندی شده اند.

مدیر دوره‌های توانمندسازی سرمایه‌های انسانی ستاد توسعه فناوری نانو تصریح کرد: مقالات چاپ شده در مجلات گروه‌های الف، ب، ج و د به ترتیب ۱۰۰، ۴۰۰، ۴۰ و ۱۵ میلیون ریال تشویقی دریافت می‌کنند. این در حالی است که پیش از این حمایت مقالات بین ۱۵ تا ۲۵ میلیون ریال بود.

ایجادی یادآور شد: در آیین نامه حمایت از پایان‌نامه‌های صنعتی و کاربردی از پایان‌نامه‌هایی که مبتنی بر نیاز صنعت هستند، حمایت انجام می‌شود. با توجه به ارتباط ستاد با صنایع، بخشی از نیاز‌های صنعت که امکان تعریف در قالب پایان‌نامه را دارند، به صورت RFP در سایت ستاد آورده شده است. علاوه بر آن اگر دانشجویان و اساتید نیاز یک صنعت را که به تایید آن شرکت یا صنعت رسیده باشد به عنوان موضوع پایان‌نامه انتخاب کنند نیز مشمول حمایت خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیین‌نامه‌های حمایتی ستاد در حوزه پژوهش، در سایت ستاد با لینک http://nano.ir/hrdc موجود هستند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار :17 اردیبهشت 98، کد خبر:www.snn.ir ،762312 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین