پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۹
مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: سالانه کد اصالت حدود 75 میلیارد تومان از داروها تایید نمی‌شود. این داروها یا تاریخ مصرفشان گذشته یا به هر علت یک بار فروخته شده و دوباره وارد بازار گردش دارویی شده اند که از فروش دوباره آنها جلوگیری می‌شود.

شعارسال: مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: سالانه کد اصالت حدود 75 میلیارد تومان از داروها تایید نمی‌شود. این داروها یا تاریخ مصرفشان گذشته یا به هر علت یک بار فروخته شده و دوباره وارد بازار گردش دارویی شده اند که از فروش دوباره آنها جلوگیری می‌شود.

 حنان حاج محمودی روز دوشنبه با اشاره به اجرای راهنماهای بالینی پس از ابلاغ از سوی وزارت بهداشت افزود: این اقدام در راستای مدیریت برای داروهای شیمی درمانی انجام شده است. همچنین سازمان بیمه سلامت برای برخی از داروها نیز از انجمن‌های علمی تخصصی، راهنمای تجویز دارو دریافت کرده و در حال اجرای این راهنماها است.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت بیان کرد: پس از اجرای رفع همپوشانی بیمه‌ای در سامانه تایید دارو، حدود 15 میلیارد تومان از هزینه داروهای گران قیمت سازمان بیمه سلامت از مرداد ماه 97 کاهش یافت.

حاج محمودی ادامه داد: بازنگری بسته خدمتی و فرانشیزها آخرین برنامه کاری این سازمان است. سازمان بیمه سلامت تاکنون اقدامات مهمی برای مدیریت منابع انجام داده و در ادامه لازم است نسخه‌پیچی آنلاین و مدیریت نشان نیز در دستورکار قرار گیرد. در حال حاضر تنها 5 بیماری خاص نشان دار هستند و لازم است سایر بیماری‌های پرهزینه نیز به صورت نشان دار مشخص شوند.

وی اظهار داشت: حدود 70 درصد از هزینه داروهای سرپایی در سامانه‌ تایید دارو مدیریت می‌شود. تقریبا تمام داروهای گران قیمت به صورت نشان دار در این سامانه مدیریت می‌شوند و بیماران مصرف کننده این داروها با تشکیل پرونده و مبتنی بر راهنماهای بالینی، داروی خود را دریافت می‌کنند و این بیماران تنها 6 درصد مراجعات را تشکیل می‌دهند. هر ماهه ادارات کل استانی گزارشات تایید دارو را بررسی و صحت سنجی می‌کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: تمرکز سازمان بیشتر روی 100 داروی پرمصرف و هزینه‌ساز است. از 100 دارو، 24 دارو به علت اینکه قیمت پایینی دارند، در سامانه تایید دارو ثبت نمی‌شوند. بنابراین تمام بیماران در سامانه تایید دارو با تشکیل پرونده و نشانی که بر اساس بیماری و راهنماهای بالینی دارند، می‌توانند از خدمات دارویی با پوشش بیمه‌ای استفاده کنند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی فانا، تاریخ انتشار : 17اردیبهشت 98، کد خبر: 19231،www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین