پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
مقدسی می‌گوید: وزارت صمت بایستی یک اصلاح ساختاری را در درون خود انجام دهد و اختیارات معاونت‌های ذیربط و مدیران استانی را افزایش دهد و یک نظمی در قیمت‌گذاری، نظارت بر قیمت‌ها و تامین کالاها بوجود آورد، زیرا ادامه این شرایط فقط زندگی را بر مردم سخت‌تر می‌کند.

شعارسال: این روزها اوضاع و احوال مدیریتی در وزارت صمت نامناسب، پیچیده و حتی مبهم است. حدود هفت ماه از سکان‌داری رضا رحمانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گذرد اما همچنان اخبار خوشایندی از این وزارتخانه کلیدی که مستقیماً با اقتصاد کشور در ارتباط است مخابره نمی‌شود.

بزرگترین نشانه آشفتگی ماه‌های اخیر وزارت صمت در سردرگمی مردم آن هم در حوزه خودرو خلاصه می‌شود. در این آشفته بازار، قیمت خودرو هر روز بالا می‌رود و نوسان‌ها در این بخش به موضوعی معمولی و عادی تبدیل شده است و هیچ نشانه‌ای از ساماندهی وضعیت بازار به چشم نمی‌خورد. اما این همه ماجرا نیست؛ گرانی اقلامی که مستقیماً زیرنظر وزارت صمت است، پایان ندارد و همین روند مدیریتی کار را به جایی رسانده که سفره‌های مردم روز به روز کوچک‌تر شود.

از طرفی چند روزی است که زمزمه‌های استیضاح رضا رحمانی به گوش می‌رسد و گویا صبر نمایندگان از این مدیریت غیرقابل دفاع لبریز شده و آن‌ها در تدارک عملیاتی کردن این موضوع هستند.

هرچند مجلس دهم بارها و بارها نشان داده که مجلسی قابل پیش‌بینی نیست اما باید منتظر بود و دید در هفته‌های آتی چه تصمیمی در خصوص رضا رحمانی که با وعده‌های زیادی مسئولیت وزارت صمت را پذیرفت، خواهند گرفت.

در همین رابطه، سیدمهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفته از تیم اقتصادی دولت انتظار داریم که در این شرایط خاص، منسجم عمل کند و از اقدامات جزیره‌ای اجتناب کند. هر یک از بخش‌های دولت بصورت جداگانه حرف‌هایی می‌زنند ولی در عمل شاهد عملکرد مثبت‌شان نیستیم و فقط مردم را دچار زحمت کرده‌اند.

نماینده اراک تصریح کرد: تصمیمات اقتصادی دولت باید به صورت منسجم اتخاذ شود و همچنین همه بخش‌های دولت و همه وزارتخانه‌ها باید خود را مقید به اجرای آن تصمیمات بدانند و اینگونه نباشد که وزیری صحبتی داشته باشد و وزیر دیگر حرف‌های آن وزیر را خنثی کند یا راه و عملکرد بانک مرکزی با وزارتخانه‌های اقتصادی جدا از یکدیگر باشد.

مقدسی عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بایستی یک اصلاح ساختاری را در درون خود انجام دهد و اختیارات معاونت‌های ذیربط و مدیران استانی را افزایش دهد و یک نظمی در قیمت‌گذاری، نظارت بر قیمت‌ها و تامین کالاها بوجود آورد، زیرا ادامه این شرایط فقط زندگی را بر مردم سخت‌تر می‌کند.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه، اعتبارات لازم را پیش‌بینی کرده و از دولت به طور عام و از وزارت صمت به طور خاص انتظار داریم که موضوع آشفتگی در بخش‌های مختلف بازار را اصلاح کند که در غیر این صورت مجلس ورود پیدا کرده و از ابزار نظارتی و قانونی خود استفاده خواهد کرد.

مقدسی با بیان اینکه ما انتظارمان از وزارت صمت ایجاد اصلاحات لازم است، افزود: اگر این اتفاق نیفتد مجبوریم از ابزار قانونی خود استفاده کنیم. اکنون مرحله به مرحله از وزیر صمت انتظار پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون و صحن مجلس را داریم و بدون شک اگر این انتظارات و خواسته‌ها برآورده نشود تا استیضاح ایشان پیش خواهیم رفت.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت اخیراً به نمایندگان دو کمیسیون صنایع و برنامه و بودجه که طی روزهای اخیر تشکیل جلسه داده بودند، قول داد که دغدغه‌های موجود را اصلاح و مشکلات گرانی و آشفتگی در بازار را حل کند و حال باید کمی صبر کرد و دید ایشان چقدر توانایی عملیاتی کردن این قول‌ها را دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رویداد24، تاریخ انتشار: 20اردیبهشت1398 ، کدخبر: 174142: www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین