پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد تقویت ایده‌های خلاق در تولید طرح‌های درآمدزا و دانش‌بنیان را مهم‌ترین راه وابسته‌نبودن به شهریه دانشجویان برشمرد.
شعار سال : سیداحمد هاشمی ، مهم‌ترین اهداف دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد در سال جدید را مدیریت صحیح درآمدها و هزینه‌ها، تأکید بر کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای و ارتقای برنامه‌های فرهنگی دانست.

وی در راستای کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای تقویت ایده‌های خلاق در تولید طرح‌های درآمدزا و دانش‌بنیان را مهم‌ترین راه وابسته‌نبودن به شهریه دانشجویان و از طرفی تولید علم برشمرد و گفت: مرکز رشد واحدهای فناور واحد لامرد با استفاده از تجهیزات و امکانات مجهز و مدرن و استفاده از استادان مجرب و متخصص آماده انجام طرح‌های پژوهشی دانشجویان، استادان، محققان و نیازهای پژوهشی و علمی سایر سازمان‌ها و ادارات است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد با توجه به شرایط اقتصادی کشور، هدفمندی در برنامه‌های درآمدزا و مدیریت هزینه‌های جاری واحدهای دانشگاهی را امری اجتناب‌ناپذیر برای عبور از این بحران دانست.

هاشمی،یکی از مهم‌ترین اهداف این واحد دانشگاهی در سال ۹۸ رامدیریت هزینه‌ها و کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای از محل دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، فعالیت‌های اقتصادی و فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور اعلام کرد.

این مقام مسئول آسیب‌شناسی فرهنگی و برنامه‌ریزی هدفمند و هوشمند در حوزه فرهنگ و فعال‌کردن دانشجویان، استادان و کارکنان برای تقویت برنامه‌های فرهنگی را لازمه دوران کنونی دانست و خواستار برنامه‌ریزی مؤثر و کاربردی برای مخاطبان درون و برون‌دانشگاهی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد بیان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۱۳۹۸ این واحد دانشگاهی، تلاش برای مدیریت هرچه بیشتر نقدینگی واحد برای پاسخگویی به نیازهای متعدد دانشگاه از طریق صرفه‌جویی و مدیریت درآمدها و هزینه‌ها و تأكید بر كسب درآمدهای غیرشهریه‌ای از طریق انعقاد قرارداد با صنایع همجوار (كه مذاكرات با شركت آلومینیوم جنوب برای استخدام و جذب نیرو در مراحل نهایی خود قرار دارد)، فعالیت بیشتر بخش آموزش‌های كوتاه‌مدت برای برگزاری دوره‌های كاربردی بیشتر و انجام فعالیت‌های متعدد فرهنگی با تأكید بر معرفی هرچه بیشتر دانشگاه و جذب مخاطب بیرونی است.

هاشمی افزود:تلاش برای تصویب رشته‌های متناسب با صنعت و انتشار مجلات تخصصی، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان فرهنگی، ترغیب اعضای هیئت علمی و كاركنان برای مشاركت در فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و درآمدزایی، تحصیل زمین برای انجام طرح‌های توسعه‌ای دانشگاه در زمینه توسعه مدرسه سما و درمانگاه و پیگیری برای وصول سند دانشگاه (كه سال قبل بخش عمده‌ای از آن انجام شده است) از دیگر برنامه‌هایی است کهسال جاری در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد مهم‌ترین فعالیت‌های واحد لامرد در سال ۱۳۹۷ را فعالیت در زمینه درآمدهای غیرشهریه‌ای که ۲۰ درصد درآمد دانشگاه را شامل شد، با محور دوره‌های آموزشی كوتاه‌مدت، فعالیت‌های سرمایه‌گذاری درآمدزا، طرح‌های‌های دانش‌بنیان و طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی، تصویب طرح مجتمع تجاری رفاهی دانشگاه در استان و سازمان برای ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی، مدیریت درآمدها و هزینه‌ها در بخش‌های مختلف دانشگاه (به‌نحوی كه با تشكیل كمیته حسابداری، مدیریت نقاط اتلاف شناسایی و برطرف شد و واحد لامرد دو سال پیایی رتبه بالایی را در استان به خود اختصاص داد) اعلام کرد.

هاشمی انجام فعالیت‌های متعدد فرهنگی از طریق فعال‌کردن كانون‌های دانشجویی در زمینه‌‌های مختلف، فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی و برگزاری كارگاه‌های آموزشی تربیتی مشاوره‌ای، كرسی‌های آزاداندیشی، دیدار با خانواده‌معزز شهدا و برپایی مراسم مختلف متناسب با جهت‌گیری‌های كلان دانشگاه، انجام فعالیت‌های متعدد پژوهشی توسط استادان این واحد دانشگاهی از جمله چاپ مقالات متعدد در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی، همچنین تألیف و ترجمه چند جلد كتاب و انجام طرح‌های پژوهشی، انتشار مجله تجربیات آموزشی و راه‌اندازی مركز رشد را از دیگر فعالیت‌های واحد لامرد در سال گذشته برشمرد.

وی مهم‌ترین دستاوردهای واحد لامرد در سال ٩٧ را انتشار مجله تجربیات آموزشی، انجام طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی، کسب درآمدهای غیر شهریه ای مناسب و همچنین اخذ قرارداد جذب و آموزش نیروی انسانی با شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) دانست.


شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت98، کدخبر: 378597: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین