پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۹۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۴
عضو هیئت مدیره انجمن کارشناسان بهداشت ایران از آمادگی۳۲ انجمن ملی بهداشت برای کمک به اجرای طرح غربالگری فشار خون خبر داد.

شعارسال: احمد مهری عضو هیئت مدیره انجمن کارشناسان بهداشت ایران اظهار کرد: طرح غربالگری فشار خون یکی از اقدامات ما در راستای افزایش حساسیت مردم جامعه نسبت به عارضه فشار خون است، در حوزه سلامت یکی از دغدغه‌های کارشناسان پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است.

وی ادامه داد: بیماری فشار خون باعث بروز و شیوع عارضه‌های قلبی و عروقی و بسیاری از سکته‌های مغزی می‌شود و امروزه بیماری‌ها غیر واگیر عامل اصلی مرگ و میر‌های مردم کشورمان به حساب می‌آیند.

عضو هیئت مدیره انجمن کارشناسان بهداشت ایران تاکید کرد: مردم باید بدانند که مهمترین علامت فشار خون بالا بی‌علامتی این بیماری است و به همبن دلیل بسیاری از افراد بدون هیچ نشانه و اثری در معرض سکته‌های قلبی و مغزی قرار می‌گیرند.

مهری بیان کرد: غربالگری فشار خون، آموزش سلامت، پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، مشاوره بهداشتی به وسیله کارشناسان بهداشت از ۴۵ سال پیش تا به امروز در مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود و امروزه برنامه غربالگری فشار خون بیشتر مخصوص گروه‌های پر خطر، جوانان، سالمندان و گروه‌های هدف است که اطلاعات گروه‌های هدف در پرونده الکترونیکی سلامت به ثبت می‌رسد.

وی افزود: آگاهی مردم نسبت به مسائل بهداشتی و حوزه سلامت کافی نیست و نیرو‌های بهداشتی به عنوان متولیان آموزش و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر نقش مهمی در ارتقای سطح دانش مردم نسبت به بیماری‌های مختلف دارند و این افراد در بحث کنترل بیماری واگیر و غیر واگیر نقش مهمی را دارند.

عضو هیئت مدیره انجمن کارشناسان بهداشت ایران اظهار کرد: در قالب اجرای طرح غربالگری فشار خون، سطح سواد سلامت مردم در زمینه پیشگیری از بیماری‌های مختلف ارتقا پیدا می‌کند و تمامی پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در طرح بسیج ملی غربالگری فشار خون در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

مهری گفت: ۳۲ انجمن بهداشت علمی در نامه‌ای به وزیر بهداشت برای کمک به اجرای طرح بسیج ملی غربالگری فشار خون اعلام آمادگی کرده‌اند تا با مراجعه به مدارس، اجتماعات مردمی در اجرای طرح غربالگری نقشی داشته باشند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 20اردیبهشت 1398 ، کدخبر:6927312 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
بنظر من که این طرح با نوعی سطحی نگری عامدانه و کاسب کارانه انجام شد و یافته های آن قابلیت اتکای علمی و رفرنس دهی ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین