پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۰۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
یک مقام سابق وزارت دفاع آمریکا در توییتر خود به تیتر رسانه‌های آمریکایی درباره احتمال جنگ با ایران اشاره کرده و گفته:‌ای کاش روزنامه نگاران به جای اینکه بر طبق جنگ که خواسته تندرو‌های دولت است، کوبیدن، به واقعیت‌ها توجه می‌کردند. اعزام یک ناوگروه و یک بمب افکن با پیش در آمد یک جنگ واقعی فاصله زیادی دارد.
شعار سال : ایان گلدنبرگ مقام سابق پنتاگون در توییتر خود درباره اینکه چرا اعزام ناوگروه و بمب افکن‌های آمریکایی به منطقه به منزله آغاز یک جنگ جدید علیه ایران نیست توضیحاتی را ارائه کرده و در یک رشته توییت از رسانه‌ها خواسته همانگونه که تندرو‌های دولت ترامپ می‌خواهند بر کوس جنگ نکوبند و مسئولانه‌تر گزارش‌های مربوط به اعزام‌های ارتش به خاورمیانه را پوشش دهند.


اعزام یک ناوگروه و یک بمب افکن به معنای آغاز جنگ نیست/ رسانه‌ها دست از اغراق درباره احتمال حمله آمریکا به ایران بردارند
گلدنبرگ گفته من سه سال در بخش ایران در پنتاگون کار کرده‌ام و به شما میگویم که این اعزام‌ها با چیزی که بتواند تغییر دهنده بازی باشد بسیار متفاوت است.

این مقام سابق آمریکایی با اشاره به سرمقاله نیویورک تایمز درباره اعزام یک سامانه موشکی پاتریوت به خلیج فارس گفته یک پاتریوت ارزش تیتر شدن در نیویورک تایمز را ندارد به ویژه اگر بدانید که آمریکا در ماه‌های اخیر چهار پاتریوت خود را از منطقه خارج کرده است، بنابراین اعزام ناوگروهی که هفته پیش از آن پرده برداشته شد با توجه به اینکه این اعزام‌ها قبلا آغاز شده بود ارزش خبری ندارد.
گلدنبرگ با طرح این سوال که الان چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ گفته بعضی‌ها در دولت تصمیم دارند موضوع اعزام و استقرار سامانه‌های جنگی در خاورمیانه را با هدف اعمال فشار به ایران در رسانه‌های شلوغ کنند.

او انگیزه‌ها در دولت ترامپ برای اغراق در مساله اسقرار نیرو‌های آمریکایی در خلیح فارس را به سه قسمت انگیزه‌های پنتاگون، ترامپ و بولتون تقسیم کرده و گفته: شاید آمریکایی‌ها از اطلاعاتی که به ان‌ها در مورد احتمال تهدید ایران علیه نیرو‌های آمریکایی در منطقه رسیده نگرانند. این انگیزه پنتاگون است.
او تاکید کرده آن‌ها می‌خواهند به ایران فشار بیاورند که پای میز مذاکره برگردد. این چیزی است که ترامپ می‌خواهد.
این مقام سابق آمریکایی با طرح این احتمال که شاید آن‌ها به دنبال تحریک برای آغاز یک بحران باشند گفت: این چیزی است که بولتون میخواهد.

 گلدنبرگ از رسانه‌ها خواسته مسئولانه‌تر عمل کنند. الان شاهد افزایش تنش‌ها به دلیل اعزام یک ناوگروه، یک باتری پاتریوت و یک جنگنده بمب افکن هستیم. این حتی به چیزی که من چندین سال پیش در زمان آغاز مبارزه علیه داعش دیده بودم نزدیک هم نیست.
او گفته این ادعا که ایرانی‌ها می‌خواهند آمریکایی‌ها را تحریک کنند که یک حمله نظامی هرچند محدود از سوی آن‌ها انجام شود، مشکوک است. چرا که این با واقعیت عملکرد ایرانی‌ها در سال‌های گذشته در تضاد است. ایرانی‌ها از نیرو‌های نیابتی‌شان به این دلیل استفاده کرده‌اند که می‌خواهند نفوذ و ضربه‌شان به آمریکا و متحدانش را بدون تحریک به یک جنگ واقعی که احتمال می‌دهند در آن شکست خواهند خورد، افزایش دهند.
این مقام سابق آمریکایی در ادامه به روزنامه نگاران توصیه کرده که به اطلاعات توجه کنند نه اغراق‌ها و به ابزاری برای کوبیدن بر طبل جنگ تبدیل نشوند.

 این تحلیل‌ها در حالی ارائه شده که روز گذشته پس از اظهار تمایل ترامپ به تماس ایران با او، یک رسانه آمریکایی از ارسال شماره تلفن مستقیم ترامپ به سفارت سوییس در تهران خبر داده‌اند.
سی ان ان به نقل از یک منبع آگاه نوشته ترامپ شماره تماسش را در اختیار سوئیسی‌ها قرار داده و گفته این شماره را به ایرانی‌ها بدهند. این منبع آگاه گفته نیت ترامپ در این زمینه خالصانه است اما سویسس که حافظ منافع آمریکا در ایران است گفته تا زمانی که ایرانی‌ها از ما در خواست نکنند این شماره را به آنها نخواهیم داد و احتمالا هم چنین درخواستی نخواهند کرد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از وبسایت رویداد24، تاریخ انتشار: 21اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 174307،www.rouydad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
0
با بازی روانی می خوان برنده جنگی بشن که هرگز رخ نمیده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین