پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
تعداد کثیری از اعضای شورای عالی و هیأت مدیره‌های نظام پرستاری سنوات گذشته نامه‌ای سرگشاده در مورد وضعیت این روزهای مراقبت‌های پرستاری به وزیر بهداشت نوشتند.

شعارسال: در این نامه آمده است: جناب آقای دکتر نمکی مقام محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احتراما به استحضار می رساند صدور نامه‌های شماره ۸۰/۱۰۴/د مورخه ۹۸/۲/۸ و ۷۳/۱۰۴/د مورخه ۹۸/۲/۲ مشاور عالی محترم آن وزارت جناب آقای دکتر اکبری خطاب به معاونت محترم توسعه وزارت متبوع ؛ در رابطه با ادغام معاونت مراقبت‌های پرستاری و از بین بردن هویت اصیل پرستاری از آن در پوشش استفاده از عنوان فریبنده و زیبای "ارتقاء" معاونت پرستاری!!به معاونت "مراقبت و خدمات جامع سلامت" در شرایطی که کشورمان به ویژه اقشار گسترده و خدوم آن نیاز به آرامش فکری و خدمتی دارند، تاثر، تاسف عمیق و نگرانی های زیادی را در جامعه بزرگ پرستاری کشور ایجاد کرده است.

در ادامه این نامه عنوان شده است: بنابر این ما اعضای مجمع نمایندگان ادوار نظام پرستاری به عنوان خادمین مردم و پرستاران که سالهای زیادی از عمرمان را صرف ساماندهی و شکل گیری نهادهای هویتی مراقبت های پرستاری کرده‌ایم، بر خود وظیفه دانسته نکاتی را معروض داریم:

«جناب وزیر، خدای رمضان؛ این ماه اخلاص، صداقت و پاکی،شاهد است که ما با نگاشتن این نامه هیچ نیتی جز حفاظت از تمامیت امر مراقبت از سلامت و بیماری مردم نداریم. ای کاش این اتفاق ناگوار در این روزها نمی افتاد تا به بهانه در آستانه انتخابات بودن منتقدین دلسوز را خلع سلاح نمی‌کرد اما به هرحال به این بهانه هم نمی‌توان آنقدر صبرکرد که شاهد بر باد رفتن امید پرستاران و ثمره سال‌ها تلاش سخت و طاقت فرسای جمع کثیری از خادمان نظام سلامت و جامعه بزرگ پرستاری کشور بود.

حضرتعالی خود شاهد هستید که قدم اول و عملی در همین ایام، ابتدا و بسیار مصرانه ، توسط مشاور عالی محترم جناب دکتر اکبری برداشته شده و این نامه ما، در پاسخ به آن مکتوبات و جلسات پیدا و پنهان ایشان دراین زمینه خاص می‌باشد.

اگرچه از مدت ها قبل که این خبر را شنیدیم در سکوت کامل و ازطرق مختلف و از طریق واسطه‌هایی نظراتی کارشناسی و علمی در مخالفت صریح با این مسئله به مشاور محترم عالی منتقل کردیم اما گویا عزم ایشان مبنی بر تغییر ساختار و بر هم زدن چارت معاونت و هویت پرستاری آن معاونت راسخ تر از این حرف ها بود بنابراین ما اعضای مجمع ادوار به عنوان کارشناسان محوری این موضوع، عرض می‌کنیم که در سراسر دنیا و با قرن ها سابقه، علم مراقبت و پرستاری وجود دارد و صاحبان بلامنازع علم مراقبت فقط پرستاران هستند وبس بنابراین وجود معاونتی در وزارت متولی سلامت آحاد مردم ایران اسلامی؛ با هویت مراقبت های پرستاری در چارچوب وظایف ذاتی پرستاران عزیز آن هم با توانمندی‌های علمی، حرفه ای،کمی و کیفی پرستاری ایران اسلامی که در منطقه و در سطح بین المللی حرف های زیادی برای گفتن دارند ؛ حداقل انتظار وحق مسلم جامعه بالغ بر دویست هزار نفری ماست.

جناب وزیر ! اگر به هر دلیلی در کشور ما موانعی بر سر راه علم و عمل پرستاران عزیزمان وجود دارد، باید با هدف افزایش انگیزه پرستاران وکیفیت خدمات آنها ، آن موانع را برطرف کرد، نه آنکه براساس محتوای دو نامه مذکور(پیوست) با راه کارهای غیر معمول و نشدنی گره‌ها و مشکلات را بیشتر کرد.

گرچه امید داریم درایت حضرتعالی بیش از آن است که در این شرایط اجازه دهید ذهن، احساسات و افکار پاک جامعه بزرگ پرستاری از مسیر خدمت رسانی خالصانه خود منحرف و درگیر حاشیه‌های ناخواسته با آینده‌ای مبهم و نامعلوم شود، ما اطمینان داریم که حتما به ما حق خواهید داد، که تا همین جای کار همانند مادری نگران چند تکه شدن فرزند جوان و رشیدش باشد. البته امید بود مسیولین نهادهایی چون نظام پرستاری و معاونت پرستاری، در این مدت واکنش مناسبی نشان دهند که تکلیف از دوش امثال ما برداشته شود. لیکن هر چه صبر کردیم انجام نشد که امیدواریم در آینده نه چندان دور محقق شود و با ایفای نقش به موقع ؛اجازه ندهند برخی سایت ها و... هر روز اخبار ناگوار و ناامید کننده‌ای را در رابطه با این دو نهاد به جامعه مخابره کنند.

از سوی دیگر با درایت و تدابیر امیدوارکننده‌ای که در شما سراغ داریم انشاالله با قاطعیت جلوی وقوع یک فاجعه "علمی حرفه‌ای و صنفی" را خواهید گرفت و نخواهید گذاشت پرستاران عزیز در بالین و دانشکده‌ها به پهنا و وسعت ایران اسلامی، خود تصمیم بگیرنند که چه کنند.

از خداوند متعال مزید توفیقات جنابعالی را آرزومندیم که با دستور قاطع این موضوع و تبعات آن را متوقف فرمایید».

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 21اردیبهشت1398 ، کدخبر: 98022111168: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین