پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر معتقد است که جریان تئاتر کشور با همین تماشاگران هم توانایی اداره خود را دارد.
شعار سال : بهزاد فراهانی  درباره ورود بی‌ضابطه سرمایه به جریان تئاتر کشور در سال‌های اخیر گفت: به هر حال سرمایه‌داری در تار و پود و اهداف سیاست‌های کشور دیده می‌شود. آن چه در تئاتر می‌بینیم بدترین نوع سرمایه‌داری و از نوع دلال بازی است که عوارضش گریبان هنر ما را خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: کسانی که فکر می‌کنند تئاتر ایران با سرمایه آنها سرپا مانده است در اشتباه‌اند. تئاتر این توان را دارد که با همین تماشاگران، خود را اداره کند. تقویت بخش خصوصی تئاتر در جهان اصلاً به این شکلی که در ایران رخ می‌دهد، نیست. دولت یا خودش مسائل سخت‌افزاری تئاتر را تأمین می‌‌کند و یا با اعطای وام و تسهیلات به این هنر و هنرمندان آن کمک می‌کند؛ اما در ایران این فقط تئاترهای خاص هستند که سرمایه‌های بی‌پشتوانه را جذب می‌کنند. نمی‌دانم چرا این سرمایه برای تئاترهای دیگر نمی‌آید؟!
کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر با اشاره به این که زنده‌یاد محمد مطیع از هنرمندان برجسته تئاتر کشور بود که به این زودی جایش در هنرهای نمایشی پر نخواهد شد، عنوان کرد: قرار است سنگ یادبود این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا نصب شود. دوستان ما در خانه تئاتر در حال پیگیری این موضوع هستند. محمد مطیع رفیق خوب ما بود و مثل بسیاری از هنرمندان تئاتر کشور، غریبانه دنیای ما را ترک کرد. فراموش نکنیم که مهدی فتحی که از نظر من بهترین بازیگر تئاتر در دوره خودش بود هم همین سرنوشت را داشت. امروز هنرمندی مثل سعید پورصمیمی را داریم که زنده هم هست اما کسی به فکر وی نیست و احوالی از او نمی‌پرسد.

شعار سال،بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته ازخبرگزاری آنا،تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1398،کدخبر:380765،ana.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین