پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
یک روانشناس گفت: در هنگام بروز خشم، می‌توانید با کمک یک نشانه ذهن خود را برای رسیدن به آرامش شرطی کنید.
شعار سال : در خصوص کنترل خشم به هنگام رانندگی اظهار کرد: اگر به رفتار موجودات زنده در برابر ناکامی‌ها و خطر‌ها دقت کنیم، تفاوت بسیار زیادی را می‌یابیم و هرچقدر به موجودات عالی نزدیک‌تر می‌شویم، می‌بینیم رفتار‌ها پیچیده‌تر و حساب شده‌تر می‌شود.

رکنی بیان کرد: ما انسان‌ها در مقابله با ناکامی و خطر به جای انتخاب یک راه حل عاقلانه، دست به حمله می‌زنیم، یعنی اگر کسی به ما فحاشی کند، ما هم فحاشی می‌کنیم، اگر کسی تهدیدمان کند ما هم تهدید می‌کنیم، اگر کسی به ما ضربه فیزیکی وارد کند، ما نیز همین کار را می‌کنیم.

این روانشناس گفت: رانندگان وسایل نقلیه برای مقابله با اتفاقات ناگواری که در حین رانندگی برای آن‌ها رخ می‌دهد، باید به جای تهدید، سرزنش و حمله، به راه حلی که شایسته مغز انسان است، متوسل شوند و از یک شیوه انسانی و متفکرانه برای حل مسأله استفاده کنند.

وی افزود: به این ترتیب خود را از تبعات و خطرات بعدی مصون نگه می‌دارند و وقت خود را از دست نمی‌دهند و همچنین مشکلات جسمی ناشی از زد و خورد پیدا نمی‌کنند و اعتراض دیگران را هم بر نمی‌انگیزند.

رکنی با بیان اینکه سعی کنید تا رفتار‌های نامطلوب را به مطلوب تبدیل کنید، تصریح کرد: هر هفته آمار بگیرید و پیشرفت تان را مشخص کنید و برای هر پیشرفتی خود را تحسین کنید. به خودتان پاداش دهید و تلاش کنید تا از رفتار‌های ناشایست دیگران تقلید نکنید، بلکه با تفکری منطقی به مبارزه با مشکلات بپردازید.

این روانشناس تاکید کرد: یکی از فکر‌هایی که در این شرایط می‌تواند کارساز باشد، این است که در لحظه خود را به جای راننده‌ای که تخلف می‌کند یا با سرعت بالا می‌خواهد راه خود را باز کند، قرار دهید و به این فکر کنید که شاید بیماری در خودرو باشد که باید سریع‌تر به بیمارستان منتقل شود و یا راننده خاطی مشکل روحی و غیره دارد که در حال حاضر قادر به کنترل خود نیست.

وی با اشاره به اینکه در هنگام بروز خشم، می‌توانید با کمک یک نشانه ذهن خود را برای رسیدن به آرامش شرطی کنید، گفت: به عنوان مثال با خود قرار بگذارید که اگر زمانی عصبانی شدید و نتوانستید پردازش و منطقی فکر کنید، مابین انگشتان شست و اشاره خود را فشار دهید تا هرچه سریع‌تر به آرامش برسید، چرا که با به کار بستن این تمرین، به مرور ذهن شما شرطی شده و هنگام عصبانیت، انجام این کار موجب آرامش شما می‌شود.

رکنی تصریح کرد: تأثیر چند نفس عمیق در هنگام عصبانیت نیز بر کسی پوشیده نیست و می‌توانید با این عمل، به راحتی تا حد زیادی عصبانیت خود را مهار کنید.

این روانشناس گفت: با تمرین و در طول زمان بهتر و به موقع می‌توانید عصبانیت و خشم خود را کنترل کنید و بر این احساس خود مسلط شوید.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 6921607:www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین