پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۴۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
رکودی که بازار مسکن در سال ۹۱ آن را تجربه کرد، این بار به سراغ بازار خودرو آمده است.
شعار سال : روز دوشنبه در خبرها آمد: رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره بازار خودرو گفته بود: در حال حاضر خرید و فروشی در بازار خودرو صورت نمی‌گیرد و خرید و فروش خودرو به صفر رسیده است.
سعید موتمنی با تأکید بر کمبود کالا و افزایش تقاضا در بازار بیان کرده بود: قیمت خودرو به علت نبود خریدار واقعی روند کاهشی دارد و نوسانات اخیر نیز به علت نبود خریدار است.
در سال ۹۰ تا ۹۱ در حوزه مسکن تجربه مشابهی از افزایش سرسام‌آور قیمت را داشتیم و شاهد نابسامانی در حوزه مسکن بودیم تجربه‌ای که باعث رکود بزرگ و طولانی مدت در این بازار شد. در آن سال‌ها مسکن با افزایش و رشد بیش از ۱۵۰ درصدی همراه بود که بعد از آن با راکد شدن خرید و فروش مسکن و نبود مشتری به علت نداشتن قدرت خرید در چند سال بعد همراه شد.
وضعیت بازار خودرو نیز همچون بازار مسکن در سال‌های ۹۰ و ۹۱ با نبود تقاضا و مشتری همراه شده است به طوری که افزایش بی‌منطق قیمت، نبود تقاضا و رسیدن معاملات خودرو به صفر حکایت از شروع رکود و به کما رفتن بازار خودرو دارد.
در حالی بازار خودرو پرتلاطم است که این بازار به سقف افزایش قیمت‌های خود رسیده و در حال حاضر دیگر مشتری و خریداری در خود نمی‌بیند و جولان گاهی برای دلالان برای بالا بردن اسمی قیمت‌ها و جوسازی‌ها شده است.
با تلاش‌های دلالان در بالا نگه‌داشتن قیمت خودرو و فشار مجلس بر دولت مبنی بر کنترل قیمت‌ها باید منتظر ماند تا ببینیم کدام کفه موفق به اثرگذاری بیشتر در بازار خودرو می‌شوند.

شعار سال ،بااندکی اضافات  و تلخیص برگرفته ازخبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:24 اردیبهشت1398،کدخبر:381070،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
0
اصن خریدار وجود نداره همه ماشینها رو دست مالک ها باد کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین