پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۲
معاون ‌مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: موضوع مسکن از موضوعات مورد توجه دولت و وزیر مسکن راه و شهرسازی است و با تلاش همه مسؤولان تا پایان شهریور امسال پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد.

شعارسال: معاون ‌مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: موضوع مسکن از موضوعات مورد توجه دولت و وزیر مسکن راه و شهرسازی است و با تلاش همه مسؤولان تا پایان شهریور امسال پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد.

مازیار حسینی امروز در حاشیه نخستین جلسه شورای تامین مسکن استان قم در سال ۹۸ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: قم‌ شهر خاصی است و حدود ۲۰‌میلیون نفر زائر در سال در این شهر تردد دارند و باید به این رقم ساکنین شهر مقدس قم را هم اضافه کنید تا پی به اهمیت شهر قم ببریم.

وی افزود: مسکن موضوعی است که به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد و وزیر مسکن نیز به صورت مستمر جلسه شورای تامین مسکن را تشکیل می‌دهد. ما حصل اقدامات صورت گرفته این است که پرونده مسکن مهر را استان به استان تا پایان شهریور امسال ببندیم و همچنین طرح اقدام ملی که راه اندازی احداثات جدید است اجرایی شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی شامل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است، اظهار کرد: در شهرهای جدید، بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی اطراف شهرها و همچنین در زمین‌هایی که در داخل شهر قرار دارند که ممکن است مالک آن دستگاه‌های دولتی باشند ‌این طرح اجرا می‌شود.

حسینی تصریح کرد: ما برای دستگاه‌های دولتی این امتیاز را قائل شدیم که اگر زمین‌ها را در اختیار وزارت مسکن قرار دهند اولویت با پرسنل آن اداره بوده و مسکن مازاد را به مردم دهیم تا دستگاه‌ها برای مشارکت در این طرح تشویق شوند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت مسکن به طور ویژه وارد طرح اقدام ملی شده است و ساخت ۱۰۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار از سال گذشته شروع شده که ۸۰ هزار واحد در قالب شهرهای جدید و ۲۰ هزار واحد در قالب شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن در حال احداث است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه گفت: امیدواریم با اضافه شدن طرح‌های نوسازی و بازآفرینی شهری به این مجموعه ما بتوانیم یک حرکت و نهضت جدید را در حوزه مسکن در سطح کشور اجرا کنیم. مسکن‌جزو معدود صنایعی است که کمترین میزان وابستگی را به خارج از کشور دارد و از دغدغه‌های اولیه اقشار مختلف جامعه محسوب می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر بتوانیم به موضوع مسکن تحرک ببخشیم، امیدوار هستیم که سایر صنایع وابسته هم دچار رونق شده و از حالت رکود خارج شوند و عملا سهمی هم در تولید اشتغال که موضوع مهمی است داشته باشیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 24اردیبهشت 1398 ، کدخبر:13980224000671 www.farsnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین