پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور از تکمیل نقشه راه ایمنی راه‌های کشور در سال جاری و عملیاتی شدن آن خبر داد و گفت: پیش‌نویس اولیه آن نیز تا پایان خردادماه تکمیل و در صورت تایید در کمیسیون به هیئت وزیران ارسال می‌شود.
شعار سال: دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور از تکمیل نقشه راه ایمنی راه‌های کشور در سال جاری و عملیاتی شدن آن خبر داد و گفت: پیش‌نویس اولیه آن نیز تا پایان خردادماه تکمیل و در صورت تایید در کمیسیون به هیئت وزیران ارسال می‌شود.

 به نقل از وزارت راه و شهرسازی شهرام آدم‌نژاد در حاشیه برگزاری یکصد و سومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با اشاره به مصوبه تهیه نقشه راه ایمنی راه‌های کشور در معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود، پیش‌نویس اولیه نقشه راه ایمنی راه‌های کشور تا پایان خرداد‌ماه تکمیل و در جلسه بعدی کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ارائه شود که در صورت تایید از سوی کمیسیون به هیئت وزیران ارسال شود.

وی افزود: با تکمیل نقشه راه ایمنی راه‌های کشور در سال جاری همین امسال نیز شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پس از بازبینی و اعمال تغییرات در نقشه راه ایمنی راه‌های کشور، سعی شد نیاز به منابع مالی مورد نیاز دستگاه‌های ذی‌ربط واقعی‌تر و دست‌یافتی تر برآورد شود. بر همین اساس، در صورتی که منابع مالی مورد نیاز نقشه راه به خوبی تامین و به درستی عملیاتی شود در آینده نچندان دور شاهد بهبود وضعیت ایمنی راه‌ها خواهیم بود.

آدم نژاد با اشاره به مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها در خصوص تهیه نقشه راه ایمنی راه‌های کشور گفت: برای تهیه نقشه راه ایمنی راه های کشور، سعی شد تمامی جزئیات با ظرفیت‌های مختلف مورد توجه و همچنین مباحث مربوط به آموزش، فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی به صورت نظام‌مند در مقاطع مختلف با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط مورد مذاکره و تبادل نظر قرار گیرد.

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «ثبت داده  و داده کاوی اطلاعات سوانح رانندگی در تهیه نقشه راه ایمنی راه‌های کشور مورد توجه قرار دارد» افزود: خودرو، جاده، ‌امداد و نجات و آتش نشانی که در حوزه ایمنی دخیل هستند سعی شده  مورد توجه قرار گیرد و در یک بازه کوتاه مدت و بلند مدت دیده شود.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور عوامل تاثیر گذار بر کاهش تلفات رانندگی در دو دهه اخیر را انجام اقدامات متنوع و متعدد در حوزه ایمنی راه‌های کشور عنوان کرد و گفت: برای مشاهده تغییرات محسوس در حوزه ایمنی راه‌ها ناگزیر هستیم از روش‌های استاندارد اجزا حوزه حمل‌و‌نقل شامل راه، خودرو، فرهنگ رانندگی(عامل انسانی) را مورد نظارت و کنترل قرار دهیم و نتیجه این اقدامات کنترلی را می‌توان در تعداد تلفات سفرهای نوروزی ۹۸ ملاحظه کرد که  بعد از گذشت چند سال شاهد کاهش ۲۰ درصدی تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی بودیم و امیدواریم بتوانیم این میزان در طول سال حفظ شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،تاریخ انتشار:24اردیبهشت1398،کدخبر:322261،dolat.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین