پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۶۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
انشاالله این لایحه در شورای نگهبان به تصویب خواهد رسید تا هویت این افراد به عنوان هویت ایرانی به رسمیت شناخته شود...
شعارسال: نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مورد تصویب لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی گفت: در سال‌های گذشته و سال‌های اخیر تعدادی از بانوان ایرانی به اختیار خودشان همسر خارجی اختیار کردند و ازاین همسر اولادی دارند که عموما در ایران زندگی می کنند و ایرانی تربیت شده‌اند و به این آب و خاک علاقمند هستند اما چون ما به آنها تابعیت ایرانی را به جهت اینکه پدر اینها ایرانی نیست نمی دهیم در واقع برای آنها نقیصه‌ای است .

محمد کاظمی ادامه داد: چون ما به این افراد تابعیت و هویت نداده‌ایم لذا این برای آنها سنگین تمام شده است و به لحاظ مباحث فرهنگی و اجتماعی دچار مشکل هستند.

نماینده ملایر افزود: در نقاط مرزی کشور که تردد مردم و همسایگان بیشتر است این مشکل بیشتر خودش را نشان می دهد انشاالله این لایحه در شورای نگهبان به تصویب خواهد رسید تا هویت این افراد به عنوان هویت ایرانی به رسمیت شناخته شود و این فرزندان ایران در کنار سایر هموطنانشان بدون احساس تبعیضی زندگی کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: ما در ایران سیستم خاک را پذیرفته‌ایم این در حالی است که در بسیاری ازکشورها سیستم خون در مورد پدر و مادر اعمال می شود. با این مصوبه مجلس، قانونی مترقی اجرایی می شود که تعداد زیادی از افراد را از بلاتکلیفی خارج می کند.

وی با بیان اینکه این مصوبه مجلس نه خلاف شرع و نه خلاف قانون است و دلیلی برای مخالفت شورای نگهبان با آن وجود ندارد گفت: مخالفین این لایحه مباحث امنیتی را در این مورد مطرح کردند که این موضوع بیشتربه مسئولان امنیت کشور برمی گردد که کنترل کنند و قطعا اگر با دقت نظر بروی مسائل تصمیم گیری شود مشکلی ایجاد نمی شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی خاطر نشان کرد: وزارت کشور در این لایحه موظف شده است به پدران این فرزندان پروانه اقامت بدهدکه در واقع ایرانی تلقی نمی شوند و فقط پروانه اقامت می گیرند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 668146 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
0
جز آخرین کشورهایی بودیم که این موضوع حل نشده بود واقعا تاسف آوره انقدر دیر به این نتیجه رسیدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین