سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۷۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
استاندار خوزستان گفت: به مدت پنج سال سالانه ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز جاده‌های خوزستان اختصاص می‌یابد. غلامرضا شریعتی اظهار کرد: بخشی از اعتبارات به این منظور به‌صورت مشارکتی از طریق استان و سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور تامین می‌شود.وی سهم خوزستان در اختصاص اعتبارات مشارکتی را ۴۰۰ میلیارد ریال و سهم سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل کشور را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد. استاندار خوزستان افزود: علاوه بر این سازمان راهداری نیز سالانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر برای جبران عقب‌ماندگی موجود به بخش راهداری خوزستان اختصاص خواهد داد.

شعار سال: وی سهم خوزستان در اختصاص اعتبارات مشارکتی را ۴۰۰ میلیارد ریال و سهم سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل کشور را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد. استاندار خوزستان افزود: علاوه بر این سازمان راهداری نیز سالانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر برای جبران عقب‌ماندگی موجود به بخش راهداری خوزستان اختصاص خواهد داد. وی یادآور شد: این اعتبارات باید در مدت پنج سال اختصاص پیدا کنند تا بخشی از مشکلات جاده‌های خوزستان برطرف شوند. شریعتی همچنین با تاکید بر اینکه باید تلفات و تصادفات جاده‌ای خوزستان روند کاهشی پیدا کند، گفت: در این زمینه مسیرهایی که بیشترین تصادفات را داشته‌اند باید اصلاح و ایمن شوند. استاندار ادامه داد: حفظ جان مردم در جاده‌ها از اولویت‌های استان در حوزه حمل‌و‌نقل است و باید به آن بیش از پیش توجه شود. استاندار خوزستان در ادامه بر ضرورت اجرایی شدن طرح آزادراه اهواز -اندیمشک تاکید کرد و افزود: اینکه مسیر این آزادراه از کدام شهر باید عبور کند به نظر کارشناسی بستگی دارد. وی با بیان اینکه بیشترین میزان تصادفات خوزستان در مسیر بزرگراه اهواز -اندیمشک رخ می‌دهد گفت: این موضوع ضرورت اجرایی شدن طرح آزاد راه را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و بنیاد مستضعفان اعلام آمادگی کرده‌اند که به زودی در این زمینه نیز تصمیم‌گیری خواهد شد. مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان نیز گفت: تعداد افراد فوتی در سوانح جاده‌ای خوزستان از ۸۸۲ نفر در سال ۸۹ به ۵۸۰ نفر در سال ۹۷کاهش پیدا کرده است. غلامعباس بهرامی‌نیا با اشاره به اینکه خوزستان با ۵/ ۵ درصد جمعیت کشور، ۹/ ۴درصد از تلفات جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: سالانه حدود ۷هزار فقره تصادف در این استان رخ می‌دهد و تقریبا به ازای هر ۱۲تصادف یک نفر فوت می‌کند. وی یادآور شد: پارسال ۵درصد از تلفات در راه‌های بین شهری و ۳درصد از تلفات راه‌های روستایی کشور در خوزستان بوده است که از این میزان ۵/ ۴ درصد از تلفات عابران پیاده کشور، ۷درصد از تلفات موتورسواران و ۴/ ۲ از تلفات وانت بار کشور مربوط به خوزستان است. مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: بیشترین میزان تصادفات پارسال در جاده‌های اهواز -اندیمشک، اهواز - سربندر، آبادان - اهواز، ایذه - دهدز، اندیمشک - شاوور، دزفول -شوشتر، مسجدسلیمان - اندیکا، آزادراه خلیج فارس، امیدیه - دیلم و سربندر- رامشیر رخ دادند.

بهرامی‌نیا یادآور شد: در این مدت ۵۷۶ مورد تصادف در مسیر اهواز -اندیمشک رخ داد که بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است. مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان همچنین با اشاره به اینکه در ۲۰درصد از تصادفات نوروزی امسال سواری پراید مقصر حادثه بوده گفت: در این ایام همچنین در ۲۶/ ۵درصد از تصادفات موتورسیکلت‌ها درگیر حادثه بودند که در ۱۱درصد از آن، موتورسیکلت‌ها مقصر شناخته شدند. وی ادامه داد: در نوروز امسال ۶۴ فقره تصادف منجر به فوت و جرح در راه‌های خوزستان رخ داد که ۵۲ فقره در راه‌های اصلی و ۱۲ فقره در راه‌های فرعی و روستایی بوده است. وی افزود: در این مدت ۴۰ درصد تصادفات ناشی از توجه نکردن به جلو و خستگی، ۲۳/ ۵درصد ناشی از تجاوز از سرعت غیرمجاز و ۱۵درصد نیز ناشی از انحراف به چپ اعلام شده است و این عوامل همچنان از علل اصلی وقوع حوادث در راه‌های خوزستان هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار23اردیبهشت 98، کد خبر: 3524851، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
0
اعتبارات مالی که باشه همه چیز درست حل میشه البته اگر که اختلاسی صورت نگیره منابع مالی باید تعریف درستی داشته باشن سرفصل های مالی درست باشن تعریفشون صحیح باشه مدیریت در امور مالی و پروژه های عمرانی درست برنامه ریزی شده باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین