پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
احمد حکیمی پور دبیر کل حاما می‌گوید: جریان اصلاحات همراه در طول چند دهه گذشته از یک حلقه خاص آسیب‌دیده است، چون آن‌ها به اعمال محفلی و تصمیم‌گیری خودشان و القای آن به مجموعه‌های اصلاح‌طلب اعتقاد دارند.طرح پارلمان اصلاحات بین احزاب عضو شورای عالی سیاستگذاری، موافقان و مخالفان جدی دارد. حزب اراده ملت از جمله احزابی است که از پیش نویس ارائه شده به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طبان حمایت کرده است.

شعار سال: طرح پارلمان اصلاحات بین احزاب عضو شورای عالی سیاستگذاری، موافقان و مخالفان جدی دارد. حزب اراده ملت از جمله احزابی است که از پیش نویس ارائه شده به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طبان حمایت کرده است. احمد حکیمی پور در این باره به رویداد۲۴ گفت: سابقه پارلمان اصلاحات و تشکیل این نهاد مهم مربوط به یکی دو سال گذشته نیست این پیشنهاد به گذشته دور بازمی‌گردد و مکانیزمی برای رفتار عادلانه و سهم واقعی احزاب بر اساس اصل برابری بوده است. در دوره جدید نیز تشکیل پارلمان اصلاحات باقدرت بیشتری در دستور کار قرارگرفته و این امید وجود دارد که حال که شورای عالی اصلاحات پاسخگوی تصمیماتی که در ادوار گذشته گرفته، با توجه به تجربیات گذشته مجدد این موضوع و مسئله در دستور کار قرار بگیرد.

عضو پیشین شورای شهر می‌گوید: خوشبختانه به‌رغم بسیاری از مخالفت‌ها، بند‌های مختلفی از پیش‌نویس پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به تصویب رسیده و حتی مهم‌ترین وجه اختلاف در تشکیل این نهاد مهم نیز در آخرین جلسه شورای هماهنگی اصلاحات مورد تصویب جمع حاضر قرار گرفت، اما با این وجود شاهد هستیم که بعد از عبور از این گردنه مهم بازهم در مصاحبه‌های مختلف اعضای شورای هماهنگی که دل در گروی شورای عالی اصلاحات دارند به موضع‌گیری در مورد پارلمان اصلاحات می‌پردازند که این مورد کاملا نقض غرض است و انتظار چنین رفتار غیر تشکیلاتی از اصلاح‌طلبان شناخته‌شده نمی‌رود.

دبیر کل حاما می‌گوید: این مخالفت‌ها در رابطه با پارلمان اصلاحات در حال افزایش است که همه معترض اقدامات و تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های شورای عالی اصلاحات هستند، اما با این وجود با هرگونه تغییر و تحول برای رسیدن به اینده‌ای بهتر برای جریان اصلاحات بر موضع اشتباه خود اصرار دارند.

او افزود: پارلمان اصلاحات از سال ۹۶ در دستور کار شورای هماهنگی قرار دارد، اما هر بار حلقه‌ای مشخص و در هنگام به نتیجه رسیدن آن تصمیم به انعکاس اشتباه آن در رسانه‌ها می‌گیرند. سؤال مهم در این‌ ارتباط آن است که چگونه است که پیش‌نویس پارلمان اصلاحات از نظر این افراد کامل نیست، اما در دو سال گذشته این موضوع به‌صورت مداوم در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در دستور کار قرار داشته و چکش‌کاری شده و احزاب و حتی شخصیت‌های مختلف نیز دراین‌ارتباط نظرات موافق و مخالف و اصلاحی خود را اعلام کرده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید: اوایل سال گذشته اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با محوریت تشکیل پارلمان اصلاحات به آقای خاتمی دیداری صمیمی بر گذار کردند. در آن دیدار بعد از اینکه ایشان به صورت کامل در جریان پارلمان اصلاحات و نحوه تشکیل آن قرار گرفتند تأکید کردند که این نهاد هر چه زودتر باید تشکیل شود تا همگان از آثار آن بهره‌مند شوند، زیرا چنین تصمیماتی اساسا موجب رشد و شکوفایی تحزب در کشور می‌شود.

حکیمی پور تصریح کرد: باوجود تأکید آقای خاتمی مشاهده می‌کنیم که هر بار نظر جدیدی هنگام نهایی شدن پارلمان اصلاحات از سوی این حلقه خاص در دستور کار شورای هماهنگی قرار می‌گیرد. جریان اصلاحات همراه در طول چند دهه گذشته از این حلقه خاص آسیب‌دیده است، چون آن‌ها به اعمال محفلی و تصمیم‌گیری خودشان و القاء ان به مجموعه‌های اصلاح‌طلب اعتقاد دارند.

دبیرکل حاما معتقد است: مخالفت اخیر این گروه با به ثمر رسیدن پارلمان اصلاحات ازاین‌ جهت است که آن‌ها قصد دارند تصویب این مجموعه قدرتمند را به تأخیر انداخته تا مسئله تصمیم‌گیری جمعی در مجموعه اصلاحات به مجلس آینده نرسد. فعالیت برای انتخابات مجلس یازدهم از چند ماه دیگر عملا آغاز خواهد شد.

حکیمی پور افزود در طول سال‌های گذشته برخی رفتارهای محفلی باعث شده که نقش احزاب و تشکل‌های سیاسی که امروز در جهان دموکراتیک حرف اول و آخر را می‌زنند، نادیده گرفته شود. اعضای شورای هماهنگی که حاضر نیستند برای پویایی بیشتر پالمان اصلاحات در دستور کار این شورا قرار دهند، آیا می‌توانند در آینده پاسخگوی اقدامات خود در به حاشیه کشیدن تحزب باشند؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد 24، تاریخ انتشار 27اردیبهشت 98، کد خبر: 174995، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین