پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۰۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران دوری از معنویت را از دلایل تعطیلی امربه‌معروف و یا تغییر جایگاه معروف و منکر در جامعه دانست.
شعار سال :سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران دوری از معنویت را از دلایل تعطیلی امربه‌معروف و یا تغییر جایگاه معروف و منکر در جامعه دانست.

 حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: معنویت نخستین ویژگی جامعه مهدوی و مهدی باوران است و معنویت که نباشد زکات کاهش یافته و امربه‌معروف و نهی از منکر کلاً در جامعه تعطیل می‌شود.

وی افزود: دومین مؤلفه جامعه مهدوی را امید عنوان کرد و در توضیح آن آیاتی از سوره حج را مورد اشاره قرار داد.

کارشناس مسائل دینی و سیاسی در تشریح سومین مؤلفه جامعه مهدوی ضمن پاسداشت مقام شهدای مدافع حرم این‌چنین توضیح داد: از خود گذشتگی است که باید مورد اهمیت قرار بگیرد و در این راستا الگوهایی مانند حضرت خدیجه و شهدای مدافع حرم می‌توانند راهنما باشند.

وی خصوصیت‌های فرهنگ انتظار را تعداد مورد توجهی دانست که مطالعه و به‌کارگیری آن بااهمیت است و تأکید کرد: امام زمان به شیخ مفید می‌فرمایند اگر شیعیان به عهد خود عمل کنند غیبت طولانی نمی‌شود.

رفیعی اضافه کرد: خصوصیت چهارم جامعه مهدوی دستگیری و کمک به دیگر مؤمنان است که از سوی حضرت امام زمان هم تأکید شده است.

کارشناس سیاسی و دینی اخلاق‌مداری را پنجمین ویژگی جامعه مهدوی در بحث خود عنوان کرد و ادامه داد: اصلاح روابط اجتماعی و روابط اخلاقی از اهمیت زیادی در این موضوع برخوردار است. درس حضرت خدیجه(س) را حضرت زینب(س) و فرزندان اهل‌بیت به خوبی انجام دادند و در مسیر اسلام ازخودگذشتگی کردند.

وی از کم‌رنگ شدن اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه انتقاد کرد و افزود: اگر معنویت کم‌ارزش شود، امربه‌معروف و نهی از منکر هم کلاً تعطیل شده و یا تبدیل به امر به منکر می‌شود.

رفیعی یادآور شد: مؤلفه‌های جامعه مهدویت بسیار زیاد است که در یک سخنرانی نمی‌گنجد و این پنج مورد نیز به اختصار برای اشاره به موضوع است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:27 اردیبهشت1398،کدخبر:381868،ana.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
امر به معروف با فشار معلومه فایده نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین