پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۲
عدم اطلاع رسانی درباره ی نحوه ی برگزاری مناقصه در خصوص واگذاری حالا دیگر تمام برنامه های تبلیغی سرویس ارزش افزوده یکی دیگر از مواردیست که مدیران صدا و سیما باید درباره ی آن پاسخگو باشند. نفوذ متولیان این اپ در مدیران سیما آنقدر بود که در نامه ای به شرکت های PSP از آنها خواسته شد که برای طرح های مشارکتی باید از طریق توسکا اقدام کنند و تمام قراردادهای قبلی کان لم یکن تلقی شد.

شعارسال: شاید بهتر باشد برای این حجم از فضایی که رسانه ی ملی در اختیار یک اپلیکیشن قرار داده از لفظ شبکه های روبیکایی به جای شبکه های ملی استفاده کنیم. محتمل ترین اتفاقی که بعد از روشن کردن تلویزیون می افتد شنیدن تبلیغات روبیکا از زبان یک مجری است. اما چرا رسانه ی ملی در این حد از یک اپلیکیشن حمایت می کند؟

با مراجعه به سایت روبیکا متوجه می شویم که طراحی این اپ را شرکت فناوران نوین هوشمند پارسی انجام داده است در حالیکه دامنه ی آن برخلاف اعلام شرکت مذکور در سایت روبیکا به نام پردیس هوشمند آسمان ثبت شده است. نبود اطلاعات کافی درباره ی مدیران آن یکی از نقاط بسیار ابهام برانگیزی است که با توجه به حجم تراکنشهای مالی در این اپ امر غیرمعمول است. با مراجعه به قسمت درباره ی ما در سایت روبیکا هیچ توضیح روشنی درباره ی افراد متولی آن مشاهده نمی شود و به ذکر این مطلب که این اپ به منظور حمایت از کسب و کار ایرانی طراحی شده بسنده گردیده است.

حتما به یاد خواهیم آورد که سلطه ی این اپ بر برنامه های صدا و سیما آنقدر بود که مهران مدیری از ساختن سری دوم برنامه ی دور همی در یک برهه منصرف شد زیرا اصرار داشت با حامی مالی اختصاصی خود یعنی اول مارکت کار کند. نفوذ روبیکا به اینجا ختم نمی شود و حتی به سراغ سلبریتی ها هم رفت و دیدیم که در یک فصل از پایتخت محسن تنابنده که تا بحال دو سیمرغ از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده پیش از پخش سریال به همراه احمد مهرانفر در یک تیزر تبلیغاتی روبیکا را معرفی می کردند.

عدم اطلاع رسانی درباره ی نحوه ی برگزاری مناقصه در خصوص واگذاری حالا دیگر تمام برنامه های تبلیغی سرویس ارزش افزوده یکی دیگر از مواردیست که مدیران صدا و سیما باید درباره ی آن پاسخگو باشند. نفوذ متولیان این اپ در مدیران سیما آنقدر بود که در نامه ای به شرکت های PSP از آنها خواسته شد که برای طرح های مشارکتی باید از طریق توسکا اقدام کنند و تمام قراردادهای قبلی کان لم یکن تلقی شد. کار تا آنجایی بالا گرفت که شرکت های PSP قصد شکایت از صدا و سیما را داشتند اما در نهایت مجبور به سازش با روبیکایی ها شدند.

حالا که روبیکا و توسکا دست در دست هم پول های کلانی را در همین مدت کوتاه از آمدنشان به جیب زده اند آیا وقت آن نرسیده تا صدا و سیما به این فکر بیفتد که به اهالی رسانه در این باره توضیحاتی بدهکارست؟ چرا هیچ یک از ساختارهای صدا و سیما در این مورد پاسخ درخوری نمی دهند تا از این طریق به تنویر افکار عمومی کمک شود؟

مدیران روبیکا که از آنها اطلاع درستی در دست نیست چگونه با راه اندازی یک مجموعه این طور بر بخشهای مختلف برنامه سازی رسانه ی ملی احاطه پیدا کردند که بهتر است در کنار آرم رسانه ی ملی آرم روبیکا هم قرار گیرد تا پیوندشان بیش از پیش نمایان شود؟

دسترسی آزاد به اطلاعات حق مسلم همه ی مردم است اما سازمان صدا و سیما که بیشتر شبیه سازمانهای امنیتی رفتار میکند انگار دور خود حصاری محکمی می بیند که از پاسخگویی به مردم شانه خالی می کند. بهتر است قبل از اینکه گویندگان بخشهای خبری هم لابلای پخش خبر تبلیغات روبیکا را انجام دهند از هویت مدیران این اپ به مردم توضیح داده شود تا بدانند در چه بستری فعالیت می کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نبض بازار، تاریخ انتشار: 26اردیبهشت1398 ، کدخبر: 15782: www.nabzebaazaar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین