سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
یکی از دلایل کپ کردن موتور، خرابی، کثیف یا چرب بودن سنسور فشار هوای ورودی است.

شعارسال: معمولاً موتور 206 تیپ 2 ،کوپ می کند، این اتفاق برای سایر خودرو های مذکور کمتر اتفاق می افتد.

در 206 تیپ 2، اگر ECU ، ساژم S2000 و موتور TU3 باشد، معمولا کپ کردن به دلیل خرابی سنسور اکسیژن است و غالباً علائم آن خام سوزی بنزین، بوی بد اگزوز، روشن شدن چراغ چک خواهد بود.

در 206 تیپ 2، اگر ECU از نوع Valeo باشد، و سایر موارد مشکلی نداشته باشند، علت کوپ کردن ایراد نرم افزاری ECU است که در حال حاضر راه حلی برای آن پیدا نشده است.

یکی دیگر از دلایل کپ کردن موتور، خرابی، کثیف یا چرب بودن سنسور فشار هوای ورودی است.

ممکن است کپ کردن به دلیل تمیز نبودن سنسور دور موتور (دور در دقیقه) باشد.

ممکن است کپ کردن به دلیل افت فشار بنزین ورودی باشد. (افت فشار بنزین ورودی می تواند ناشی از ضعیف شدن پمپ بنزین، کیپ شدن فیلتر بنزین، تنبل شدن انژکتورها و ... باشد).

استفاده از شمع های نامناسب که یکی از بیشترین دلیل کوپ در خودروی 206 میباشد, حتی ممکن است در سیستم برق هم اختلال ایجاد کند,

در سایر خودروها بیشترین دلیل کوپ از صافی و پمپ بنزین میباشد, مخصوصا موقع استفاده از کولر خودرو.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ای سی یو1، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: 134586: www.ecu1.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین