پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
یک فعال در حوزه ارتباطات و رسانه گفت: امروز به‌شدت با موج طلاق دختران در سن پایین مواجه هستیم.

شعار سال : آرزو قاسمی ، در باره کودک همسری اظهار کرد: متاسفانه در برخی مناطق در کشور هنوز شاهد این مسائل هستیم که دخترانشان در سن کم ازدواج می کنند که این موضوع به چرخه فقر برمی‌گردد. فقر یک متغیر کلیدی در کودک‌ همسری است. دخترانی که نتوانند تحصیل کنند ازدواج مناسبی نخواهند داشت؛ بنابراین عموماً با فردی ازدواج می‌کنند که در همین چرخه وجود دارد. در نتیجه باز تولید فقر به‌شدت کلید می‌خورد. آسیب دیگر در این رابطه طلاق است. ما امروز به‌شدت با موج طلاق دختران در سن پایین مواجه هستیم.

وی افزود: کودک همسری نوعی کودک آزاری است، این کودکان اغلب به دلیل فرهنگ، سنت و مشکلات اقتصادی و یا بعضاً عرفی خانواده، محکوم به ورود زودهنگام به دنیای بزرگسالان هستند. شرایطی که آسیب‌های جسمی و روحی متنوعی را به آنها وارد می‌کند و باعث می‌شود از لحاظ جسمی و روحی آسیب‌های متنوعی را تحمل کنند.

این فعال در حوزه ارتباطات و رسانه ادامه داد: سن ازدواج یک مرز دارد که باید رعایت شود نه سن بالا و نه کودک همسری توصیه می شود. دخترانمان را برای ازدواج آماده کنیم یعنی اینکه آموزش‌های لازم در مورد مسائل خانواده و خانه‌داری را به آنها آموزش داده همچنین فواید صبر و بردباری در زندگی را به آنها تفهیم کنیم چون یک دختر حتی اگر در جامعه در سطح اجتماعی خوبی قرار بگیرد باز یک زن و یک مادر است و مهمترین وظیفه او تحکیم خانواده است.

کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی بیان کرد: به پسرانمان نیز صداقت و پشتکار را بیاموزیم و اینکه از شکست دلسرد نشوند و برای تحکیم خانواده تلاش کنند و از زیر بار مسئولیتی که به عنوان مرد خانواده بردوش دارند شانه خالی نکنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ 29 اردیبهشت 98، کد مطلب: 382165: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
0
وقتی این امر از اساس کار غلطیه دیگه نمیشه کاری کرد تبعاتش رو هم باید پذیرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین