پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۶۶۸
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۶
خواجه حیدری گفت: کشاورز پیاز را کیلویی 800 تومان می فروشد عجیب است که در تهران قیمتش 4 هزار و 800 تومان است.

شعارسال: نعیم خواجه حیدری، یک فعال حوزه کشاورزی در رابطه قیمت محصولات کشاورزی مانند پیاز در کشور گفت: تقاضای هر کیلو پیاز از سوی کشور عراق حدود 10 تا 15 هزار تومان است، در صورتی که ما الان کیلویی 700 تا 1500 تومان پیازمان را می فروشیم.

وی با بیان این که از 15 فروردین با فشار رسانه ها صادرات پیاز متوقف شد، گفت: کمبود تولید در فروردین ماه و صادرات آن باعث بالارفتن ناگهانی قیمت این محصول شد، اما عمده تولید پیاز جیرفت در اردیبهشت است، حالا که محصول زیاد است، ماشین های پیاز صف کشیده ولی خریداری نیست زیرا صادرات متوقف شده است.

وی تأکید کرد: پیاز در حال حاضر با قیمتی بسیار کم از کشاورز خریداری می شود و این در حالی است که بذر پیاز نسبت به سال گذشته 4 تا 5 برابر شده است، سال گذشته بذر پیاز کیلویی 2 میلیون و 500 هزار تومان بود اما الان کیلویی 10 تا 12 میلیون است.

خواجه حیدری ادامه داد: الان کشاورزان پیاز را کیلویی 700 تا 1500 تومان می فروشند، و در شهرهایی مانند کرمان و اصفهان هم پیاز کیلویی 2 هزار تا 2500 تومان عرضه می شود، عجیب است که در تهران تا کیلویی 4800 تا 5 هزار تومان است. این که در تهران قیمت پیاز به 5 تومان هم می رسد به دلیل واسطه گری و دلالی است که در این میان وجود دارد.

وی در پایان گفت: وزارت کشاورزی می تواند با مدیریت خود هم عرضه مناسبی در داخل داشته باشد و هم صادرات انجام دهد، اما نمی دانم چرا این کار را نمی کند، زمانی که پیاز کم بود صادرات باز بود و حالا که پیاز زیاد است صادرات متوقف شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نوداقتصادی، تاریخ انتشار: 29اردیبهشت1398 ، کدخبر: 2119798: www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین