پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
حلقه مشاوران شما کسانی هستند؟ چند نفری که برایشان حکم مشاور زدید همه از طیف جوانان هستند؟ آیا یک استاندار باید مشاورانش را از میان جوانان انتخاب کند یا آنکه برای اداره یک استان باید سراغ افراد باتجربه و کاربلد برود که استان را می شناسند و می توانند به تقویت جایگاه ملی استان کمک کنند ؟ آیا درست است که برخی آدمهای خاص به شما مشاوره می دهند؟ آیا درست است که حلقه بسته مشاوران خاص دارید؟

شعارسال:  حلقه مشاوران شما کسانی هستند؟ چند نفری که برایشان حکم مشاور زدید همه از طیف جوانان هستند؟ آیا یک استاندار باید مشاورانش را از میان جوانان انتخاب کند یا آنکه برای اداره یک استان باید سراغ افراد باتجربه و کاربلد برود که استان را می شناسند و می توانند به تقویت جایگاه ملی استان کمک کنند ؟ آیا درست است که برخی آدمهای خاص به شما مشاوره می دهند؟ آیا درست است که حلقه بسته مشاوران خاص دارید؟

  مصطفی سالاری در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان گیلان، ترویج نظارت مردم بر مسئولان را یکی از مهمترین اقدامات در تحقق حقوق شهروندی دانسته و با بیان اینکه موظف به تحقق نظارت مردم بر امور جامعه هستیم، اظهار داشت: نهادینه‌کردن نظارت مردم به صورت شفاف از طریق امکانات مختلف به ویژه رسانه‌ها باعث می‌شود تا آنان به خوبی نسبت به دست‌اندرکاران امر به معروف و نهی از منکر کنند. استاندارگیلان همچنین اظهار داشتند که افکار عمومی باید مسئولان را به پاسخگویی وادار کنند.

در راستای این دعوت استاندار گیلان از خود ایشان بعنوان مدیر ارشد استان خواستار پاسخگویی هستیم. در یک سال و نیم حضور ایشان بعنوان نماینده ارشد دولت در گیلان پرسش های بسیاری مطرح می باشد که طرح آنها و پاسخ استاندار گیلان می تواند باعث تنویر افکار عمومی گردد. بدیهی است اگر ایشان بعنوان مدیر ارشد استان رویه پاسخگویی در پیش گیرند مدیران زیردست ایشان هم تبعیت خواهند کرد و از ایشان الگو خواهند گرفت. در همین راستا برخی پرسش ها و مسایل در خصوص عملکرد ایشان بعنوان استاندار گیلان مطرح می باشد که خواستار پاسخگویی ایشان هستیم:

۱) آیا ارتباط پس پرده ای میان جنابعالی و معاون اول رئیس جمهور وجود دارد؟ و آیا این ارتباط در تصمیمات استانی شما از جمله عزل و نصب مدیران استان بویژه فرمانداران بعنوان صف مقدم برگزارکنندگان انتخابات اثرگذار است؟

۲) دیدگاه شما درباره احزاب اصلی استان چیست؟ نظر شما درباره حزب اعتدال و توسعه، کارگزاران سازندگی، اتحاد ملت، موئتلفه، و اصولا احزاب موافق دولت چیست؟ آیا نگاه ابزاری نسبت به آنها دارید یا آنها را اصیل و اثرگذار در جامعه می پندارید؟ آیا به احزاب استانی بعنوان بازوان کمکی خود می نگرید یا این که خواهان تبعیت و اطاعت پذیری محض آنها نسبت به خود هستید، آنهم چون استاندارید؟

۳) حلقه مشاوران شما کسانی هستند؟ چند نفری که برایشان حکم مشاور زدید همه از طیف جوانان هستند؟ آیا یک استاندار باید مشاورانش را از میان جوانان انتخاب کند یا آنکه برای اداره یک استان باید سراغ افراد باتجربه و کاربلد برود که استان را می شناسند و می توانند به تقویت جایگاه ملی استان کمک کنند ؟ آیا درست است که برخی آدمهای خاص به شما مشاوره می دهند؟ آیا درست است که حلقه بسته مشاوران خاص دارید؟

۴) دیدگاه شما نسبت به جوانان چیست؟ آیا آنها را ابزاری یا بعبارت دیگر، چماقی برای کوبیدن بر سر بزرگترها استفاده می کنید یا آنکه واقعا به جوانان باور دارید؟ آیا می خواهید با بها دادن به جوانان بتوانید بزرگترهای استان را که البته به بسیاری از رویه های شما انتقاد دارند کنار بگذارید یا آنکه می خواهید از جوانان در جای خودشان استفاده کنید؟ اگر چنین است چرا جوانان حامی دولت را بدون هیچ گونه رابطه استخدامی یک ضرب به پست های سیاسی گماردید که هم برای شما دردسر شد و هم برای آنها. آیا بهتر نبود به تدریج زمینه حضور و ارتقای آنها را فراهم می کردید؟ آیا این گونه میان آنها اختلاف نینداختید و آیا میان آنها نسل قبلترشان شکاف ایجاد نکردید؟

۵) شما که مدعی قانون مداری هستید و از استخدام های فامیلی و غیر رقابتی در استان انتقاد کردید می توانید به افکار عمومی پاسخ دهید که ملاک شما برای انتخاب بخشداران جوان چه بود؟ آیا بخشداران را رقابتی و بدون تبعیض انتخاب کردید؟ آیا مانند استخدام نیروهای راه آهن برای انتخاب بخشداران هم فراخوان عمومی دادید؟ معیار شما برای انتخاب بخشداران سواد آنها بود یا گرایش سیاسی آنها یا تجربه آنها؟

۶) دیدگاه شما درباره معاونان استاندار چیست؟ آیا این درست است که اصولا به معاونان قوی باور ندارید و دنبال آدمهایی هستید که تنها بله قربان گوی شما باشند و هرچه شما می گویید بگویند چشم! آیا فرمانداران و بخشداران را خودتان انتخاب می کنید یا به سلسله مراتب اداری اعتقاد دارید؟ آیا در انتخاب بخشداران از مدیرکل سیاسی خود نظر می پرسید یا آنکه سرخود با حلقه مشاوران بسته تان تصمیم می گیرید؟ معاون سیاسی شما که رئیس شورای تأمین استان است (رسما) چقدر در تصمیم گیری های استان دخیل است؟ یعنی شما دخالت می دهید؟ یا این که از ایشان می خواهید تا تنها جلساتی را که نمی خواهید بروید و نمی خواهید وقت بگذارید، برود؟

۷) ملاک انتخاب فرمانداران چیست؟ آیا درست است که افراد برای فرماندار شدن نزد نمایندگان فرستاده می شوند تا نظر مثبت آنها را بگیرند؟ یعنی خود فرد خواهان فرماندار شدن نزد نماینده برود و رضایت او را جلب کند! آیا وجود این رویه در انتخاب فرمانداران استان را تأیید می کنید؟ وجود دارد یا نه؟ و در صورت صحت، آیا مورد تأیید شماست؟ آیا بدین شکل دیگر استقلال و ارزشی برای نماینده عالی دولت در شهرستان باقی می ماند یا آنکه غلام حلقه به گوش نمایندگان می شود؟ و آیا اصولا این برای شما مهم است؟

۸) دلیل انتخاب این میزان از مدیر سرپرست در استان چیست؟ آیا فکر نمی کنید استان گیلان از زمان شما حضور شما به استان سرپرستی تبدیل شده است؟ برخی فرمانداران شما ماهها سرپرست بودند: لاهیجان، رودسر، ماسال، رشت، انزلی، و اکنون لنگرود و صومعه سرا. آیا می دانید کسی که سرپرست است در عمل تصمیم گیرنده نیست؟ همین میزان در سطح مدیران اجرایی استان هم بوده است؟ آیا این را یک ضعف تصمیم گیری از جانب خود می دانید یا یک نقطه قوت، و یا شاید عدم شناخت نیروهای استان؟ و یا حتی تعلیق مدیران در حالت سرپرستی برای حرف گوش کنی آنها؟

۹) دلیل مراجعه شما به نیروهای خارج استان بعنوان مدیران استانی چیست؟ آیا استان گیلان نیرو ندارد که از ایلام و مراغه برای گیلان فرماندار می آورید؟ آیا اینها نیروهای سفارشی از بالا هستند؟ آیا با این کار بدنبال ترمیم روابط خدشه دار شده خود با بدنه وزارت کشور هستید؟

۱۰) آیا ارتباط شما با مدیران استانی خوب نیست؟ چرا مدیرکل آموزش و پرورش استان را به جلسات استانداری راه نمی دهید؟ همینطور مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری را؟ اینها که منصوب و مورد تأیید خود شما بودند؟ چطور شد یهو مورد غصب قرار گرفتند؟ آیا درست است که برخی مدیران بویژه در سال اول حضور شما در گیلان حتی فرصت ملاقات با شما را نیافتند اما برخی آدمهای متفرقه به وفور در اطراف تان حاضر بودند و ناظر؟

آقای استاندار! سوال زیاد داریم. تک تک خواهیم پرسید.

خودتان از «نهادینه کردن نظارت مردم بویژه از طریق رسانه ها» سخن گفتید و این که «افکار عمومی باید مسئولان را به پاسخگویی وادار کنند».

لطفا به ۱۰ سوال ما پاسخ دهید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازپایگاه خبری تحلیلی راه گیلان ، تاریخ انتشار: 24اردیبهشت 1398 ،4566 ،rahegilan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین