پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۰۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
اسدالله حیدری اظهار کرد: طی 30 سال آینده بیش از 30 درصد جمعیت ایران را افراد بالای 60 سال تشکیل خواهند داد و این به آن معناست که از هر سه نفر یک نفر سالمند خواهد بود.

شعارسال: مدیرکل بهزیستی البرز گفت: تا 30 سال آینده از هر سه نفر از جمعیت کشور یک نفر سالمند خواهد بود.

اسدالله حیدری  اظهار کرد: طی 30 سال آینده بیش از 30 درصد جمعیت ایران را افراد بالای 60 سال تشکیل خواهند داد و این به آن معناست که از هر سه نفر یک نفر سالمند خواهد بود.

وی ادامه داد: بر این اساس برای اینکه این مساله به چالش تبدیل نشود باید برنامه‌ریزی داشته باشیم چون همین حالا هم وضعیت سالمندی در کشور خوب نیست.

حیدری افزود: متاسفانه امکانات اجتماعی و برنامه مدونی برای سالمندان وجود ندارد و ما باید به دنبال راهکار برای ایجاد شرایط مناسب زندگی برای آنان باشیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: هر چند ۱۰ درصد جمعیت جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند ولی این آمار در البرز کمتر است و بر این اساس می‌توان گفت البرز جزو استان‌های جوان است.

وی اظهار کرد: بر اساس سرشماری صورت گرفته در سال 95 جمعیت البرز دو میلیون و 712 نفر تخمین زده شده که 241 هزار و 775 نفر سالمند 60 سال به بالا هستند.

حیدری با اشاره به وضعیت امید به زندگی در البرز گفت: امید به زندگی در استان برای مردان 74.4 و برای زنان ۷۸ سال است.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به پیر و جوان‌ترین شهرستان‌های استان افزود: 18 درصد جمعیت طالقان و 4.3 درصد اشتهارد پیر هستند و با این اوصاف باید گفت طالقان پیرترین و اشتهارد جوانترین شهرستان‌های استان هستند.

وی اضافه کرد: سیاست سازمان بهزیستی به عنوان دبیرخانه شورای سالمندی، بر مبنای نگه داشتن سالمند در منزل است که باعث استحکام خانواده می شود.

حیدری اضافه کرد: تکریم سالمند هم به لحاظ فرهنگی و هم مذهبی توصیه شده و ما نیز تمام تلاشمان بر این است که خدمات سالمندان را به منزل ببریم تا اینکه مقیم در مراکز نگهداری از سالمندان شوند.

مدیرکل بهزیستی گفت : در حال حاضر سه هزار و 250 سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند که هزار و 260 نفر از خدمات مراکز روزانه و شبانه روزی این نهاد برخوردار هستند.

وی با اشاره به عدم وجود خانه امید در استان افزود: خانه‌های امید مراکزی فرهنگی و اجرایی برای انجام امورات مربوط به سالمندان هستند.

این مسئول اظهار کرد: خانه‌های امید به عنوان پاتوقی برای شهروندان تلقی می‌شوند و باید با تخصیص اعتبار و امکانات مناسب، شرایط راه‌اندازی آنها فراهم شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30اردیبهشت 1398 ، کدخبر:34542 ،www.alborz.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین