پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
رئیس هیات مدیره انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران گفت: یکی از قوانین مغفول مانده در زمینه ارتقای بهره وری انرژی و اصلاح امور، ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید است.

شعارسال: رئیس هیات مدیره انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران گفت: یکی از قوانین مغفول مانده در زمینه ارتقای بهره وری انرژی و اصلاح امور، ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید است.

 سعید مهذب ترابی، رئیس هیات مدیره انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه بر اساس ترازنامه انرژی کشور مطرح شده، شاخصی در انرژی به نام بهره وری انرژی وجود دارد که نشان می دهد اگر یک واحد انرژی مصرف شود چقدر در قبال ان ارزش افزوده ایجاد می شود.

وی افزود: این عدد در کشور ما به ازای هر یک بشکه نفت حدود 52 هزار تومان است، در حالی که این عدد در کشورهای اروپایی 500 دلار به ازای مصرف هر بشکه نفت و در ژاپن 600 دلار به ازای مصرف هر بشکه نفت است.

رئیس هیات مدیره انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران تصریح کرد: این نشان می دهد که یک جایی در چرخه کشور، یا ساختار، یا آموزش، یا فرهنگ و ... یک مشکلی وجود دارد که باید شناسایی و رفع شود.

وی ادامه داد: نکته جالب اینجاست که این ارزش افزوده آفرینی مصرف انرژی معادل در کشور به میزان 52 هزار تومان به ازای مصرف هر بشکه نفت، وقتی منحنی ضریب بهره وری انرژی کشور را ظرف 20 سال گذشته مرور می کنیم می بینیم تقریبا روی همین عدد حرکت می کنیم و منحنی یکنواخت بوده است.

مهذب ترابی با بیان اینکه "اقداماتی در بحث ارتقای بهره وری انرژی در کشور در طی سالهای گذشته انجام شده"، گفت: جایگزینی در و پنجره‌های دوجداره با نوع معمولی آن، استفاده از لامپ های کم مصرف، برچسب انرژی روی کالاهای خانگی و ... اقداماتی بوده که به منظور مدیریت مصرف و افزایش بهره وری انرژی صورت گرفته اما این اقدامات کافی نبوده است.

وی افزود: نظارت بر اجرای درست قوانین در مورد بهره وری انرژی بسیار مهم است، همچنین نگاه درست و بازنگری رویه‌های موجود کشور در این مبحث اهمیت دارد؛ مثلا وقتی 30 درصد پیک برق تابستانه کشور ناشی از مصرف وسایل سرمایشی است و گاها شاهد ورود وسایل سرمایشی با بهره وری انرژی پایین به بازار مصرف هستیم، نیاز است در این رویه بازنگری جدی در ابعاد ملی شود.

رئیس هیات مدیره انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران تصریح کرد: در بخش صنعت پتانسیل 25 درصدی کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری وجود دارد، این رقم در بخش کشاورزی به مراتب بیشتر است و چاه های کشاورزی برقی شده، رشدی 9 درصدی را در مصرف برق در بخش کشاورزی در هر سال رقم می زنند.

مهذب ترابی با بیان اینکه "تحقق ارتقای بهره وری انرژی در کشور نیازمند وجود یک عزم ملی و نگاه ملی است"، خاطرنشان کرد: یکی از قوانین مغفول مانده در زمینه ارتقای بهره وری انرژی و اصلاح امور، ماده 12 قانون رفع موانع تولید است که می توان با استفاده از این ماده قانونی، به سرمایه گذاران بخش خصوصی اطمینان بازگشت سرمایه را در جهت سرمایه گذاری در بخش ارتقای بهره وری را داد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری می متالز ، تاریخ انتشار:31 اردیبهشت 1398 ، کدخبر:38227 ،www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
یه انجمن مدیریت بهره وری برق داریم و یک انجمن مدیریت بهره وری انرژی؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین