پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۱
پس از نبرد اخیر میان رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطین، موج گسترده‌ای از اذعان رسانه‌های این رژیم به ارتقای قدرت موشکی گروه‌های مقاومت به راه افتاده است.
شعارسال: پس از نبرد اخیر میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین، موج گسترده‌ای از اذعان رسانه‌های این رژیم به ارتقای قدرت موشکی گروه‌های مقاومت به راه افتاده است. درهمین ارتباط، شبکه صهیونیستی «کان» اذعان کرد که گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس قدرت موشکی خود برای مقابله با جنگنده‌های اسرائیلی را ارتقا بخشیده اند.

این شبکه افزود که تل آویو از یک سال پیش هشدار می‌دهد که جنگنده‌ها و هواپیماهای جنگی این رژیم با خطری جدی در برابر توان موشکی مقاومت فلسطین مواجه هستند و باید تدبیری برای آن بیندیشند. از سوی دیگر، «امیر بوخبوط» تحلیلگر صهیونیست در سخنانی اذعان کرد که قدرت موشکی مقاومت در دور اخیر درگیری‌ها در غزه بر توان نیروی هوایی و سامانه‌های موشکی رژیم صهیونیستی غلبه کرد.‌

تحلیلگر صهیونیست در سخنانی اذعان کرد که قدرت موشکی مقاومت در دور اخیر درگیری‌ها در غزه بر توان نیروی هوایی و سامانه‌های موشکی رژیم صهیونیستی غلبه کرد

وی اذعان کرد که حماس در این دور از درگیری‌ها توانست اراضی اشغالی را هدف حملات گسترده موشکی قرار دهد که طی آن چهار اسرائیلی کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند. این تحلیلگر صهیونیست گفت که حماس موشک‌های جدید و پیشرفته‌ای در اختیار دارد که برای مقابله با آن نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی باید به فکر راهکارهای دیگری باشد. بوخبوط اذعان کرد که ارتش صهیونیستی حتی نتوانست محل شلیک موشک‌ها از غزه را تشخیص دهد و همین مسأله موجب شد تا حماس به مراتب نسبت به جنگ سال ۲۰۱۴ موشک‌های بیشتری را به سمت مناطق صهیونیستی شلیک کند.

درهمین حال، روزنامه صهیونیستی «معاریو» در مطلبی به بُرد بالای موشک‌های جنبش مقاومت اسلامی حماس اذعان کرد. این روزنامه در مطلبی به قلم «تال لو رام» تحلیلگر صهیونیست نوشت: برخلاف دفعات قبل، حماس حملات موشکی خود را به فاصله‌های دورتری انجام داد. «تال لِو- رام» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی معاریو: برعکس دفعات قبل، حماس حملات را با شلیک موشک‌ها به فاصله‌های دورتر مانند اشدود آغاز کرد.

اذعان رسانه‌های صهیونیستی به قدرت موشکی بالای مقاومت فلسطین پس از آن اتفاق می‌افتد که گروه‌های مقاومت در نوار غزه در جریان نبرد دو روزه در این باریکه ضربات سهمگینی را بر پیکره متجاوزان صهیونیست وارد آوردند؛ صدها موشک مقاومت به اراضی اشغالی و اهداف اسرائیل روانه شد و سامانه‌های دفاع موشکی نتوانستند موشک‌های مقاومت را ساقط کنند.

قدرت موشکی مقاومت فلسطین به حدی افزایش پیدا کرده است که حتی رسانه‌های صهیونیست به ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی در رهگیری این موشک‌ها اذعان کرده اند. درهمین ارتباط، اخیراً یک رسانه صهیونیست گزارشی را منتشر کرده است. روزنامه صهیونیستی «معاریو» اعلام کرده است که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای نخستین بار به ویژه پس از دور اخیر درگیری‌ها در نوار غزه و ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین در برابر موشک‌های مقاومت، به فکر ایجاد جایگزین برای این سامانه افتاده است.

این روزنامه تأکید کرده است که ارتش صهیونیستی در حال بررسی ایجاد سامانه‌ای جدید برای مقابله با موشک‌های مقاومت به جای سامانه گنبد آهنین است. این روزنامه اشاره کرد که عملکرد فوق‌العاده مقاومت در درگیری‌های اخیر و مدیریت و هماهنگی در هدف قرار دادن دقیق اهداف صهیونیستی، موجب شد تا سامانه گنبد آهنین بارها از کار بیفتد. این درحالی است که پیشتر نیز دیگر رسانه‌ها و روزنامه‌های رژیم صهیونیستی از جمله «یدیعوت آحارانوت» با انتشار گزارش‌هایی از ابعاد مختلف ناکارآمدی «گنبد آهنین» پرده برداشته بودند.

درهمین حال، برخی از رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند که مقاومت فلسطین در عرض یک دقیقه اقدام به شلیک ده‌ها موشک به سمت هدفی واحد کرد و همین مسأله موجب شد تا سامانه گنبد آهنین ۱۰۰ درصد در مقابله با این موشک‌ها عاجز و ناتوان بماند.

بدون شک ناگفته پیداست که یکی از مهمترین دلایل پذیرش آتش بس توسط صهیونیست‌ها ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین و عدم توانایی آن در رهگیری موشک‌های مقاومت در جنگ اخیر غزه بوده است.

بر اساس آنچه که گفته شد، ارتقای توان موشکی گروه‌های مقاومت، عمق خشم و عصبانیت صهیونیست‌ها از محور مقاومت در اراضی اشغالی فلسطین را به دنبال داشته است. اکنون رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که در صورت ارتکاب هرگونه جنایت در نوار غزه، باید منتظر مشت آهنین گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین باشد.

صهیونیست‌ها نیز به خوبی می‌دانند که در صورت هرگونه تجاوز نظامی احتمالی به غزه، پاسخ اقدام بزدلانه خود را دریافت خواهند کرد. اما نمی‌توان اینگونه گفت که پاسخ گروه‌های مقاومت تنها در انجام همین عملیات‌های مستقیم (انجام حملات موشکی و راکتی) خلاصه می‌شود بلکه ممکن است گروه‌های مقاومت، پاسخ دردناک خود به جنایت صورت گرفته را به صورت غیرمستقیم یعنی از طریق انجام عملیات‌های شهادت طلبانه و … بدهند؛ اقدامی که تل آویو از آن به شدت در هراس است.

آنچه که کاملاً واضح به نظر می‌رسد این است که قدرت بازدارندگی نیروهای مقاومت امروز بیش از هر زمان دیگری افزایش چشمگیری داشته است. امروز نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین می‌توانند تنها با شلیک چند راکت شماری از شهرک نشینان صهیونیست را زخمی کنند؛ مسأله ای که موجب کوچ دهها و بلکه صدها نفر از آنها از اراضی اشغالی می‌شود. صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که کوچ شهرک نشینان از اراضی اشغالی به مثابه تهدید جدی برای موجودیت آنهاست.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 2 خرداد 1398 ، کدخبر: 4623809 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین