پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۴۸۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱
‌اولین روز خرداد برای خراسان جنوبی مصادف بود با بارش‌های رگباری که در عرض چند ساعت تبدیل به سیل شد.بارش‌ها در مرکز بیرجند سیلی خشمگین را در خیابان‌ها راه انداخته بود اما بیشترین خسارت مربوط به روستاهای درمیان و سربیشه بود. این سیل سهمگین از خانه‌های مردم گرفته تا محصولات کشاورزی که تازه به بار نشسته بود را نابود کرد اما آنچه مهم بود حضور مدیران رده بالای استان از همان ساعات اولیه وقوع سیل در کنار مردم بود.

شعار سال: اولین روز خرداد برای خراسان جنوبی مصادف بود با بارش‌های رگباری که در عرض چند ساعت تبدیل به سیل شد.

بارش‌ها در مرکز بیرجند سیلی خشمگین را در خیابان‌ها راه انداخته بود اما بیشترین خسارت مربوط به روستاهای درمیان و سربیشه بود.

این سیل سهمگین از خانه‌های مردم گرفته تا محصولات کشاورزی که تازه به بار نشسته بود را نابود کرد اما آنچه مهم بود حضور مدیران رده بالای استان از همان ساعات اولیه وقوع سیل در کنار مردم بود.


دستوری از استاندار برای مدیران

استاندار خراسان جنوبی در اولین ساعات وقوع سیل، در روستایشیرگآقا از توابع بخش مرکزی شهرستان سربیشه حضور پیدا کرد و دستورات لازم را برای رسیدگی به سیل زدگان صادر کرد.

محمدصادق معتمدیان، برای بررسی میدانی وضعیت منطقه و روند امدادرسانی به سیل زدگان، در اولین ساعات وقوع سیل، در روستایشیرگآقا از توابع بخش مرکزی شهرستان سربیشه حضور پیدا کرد و در این بازدید دستوراتی برای رفع نیازهای زیرساختی صادر کرد.

در این بازدید، دستوراتی در خصوص تأمین نیازهای اولیه، زیرساخت‌های آب و برق، اعزام ماشین آلات راهسازی، بازگشایی مسیر برقراری راه‌های ارتباطی و جانمایی محل مناسب برای اسکان موقت سیل زدگان از سوی استاندار صادر شد.

همچنین استاندار خراسان جنوبی در این بازدید، دستور تشکیل ستاد مدیریت بحران در محل روستا را صادر کرد.

استقرار مدیران از امشب در محل روستاهای سیل زده تا برطرف شدن نیازهای اولیه زیرساختی سیل زدگان و اسکان موقت در محل مناسب نیز از دستورات تأکیدی معتمدیان در بازدید از مناطق سیل زده بود.


امدادرسانی به ۵۵۰ نفر

محمد رحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی وقوع سیل بیش ۵۵۰ نفر آسیب دیده از سیل در پنج شهرستان خراسان جنوبی امدادرسانی شدند و در این مدت ۱۱ نفر از مرگ نجات پیدا کردند.

وی افزود: از عصر چهارشنبه در پی بارندگی‌هایاخیربهبیش از ۶۰ مورد حادثه در شهرستان‌های سربیشه،درمیان، فردوس، نهبندان، طبس و بیرجند امداد رسانی شده که بیشتر این موارد مربوط به سربیشه ودرمیاناست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۵۰ نفر از خدمات امدادی بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: در روستایشیرگسربیشه ۳۵۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه در روستاهای خراسان جنوبی تا روز گذشته ۱۱ نفر نجات پیدا کردند، ادامه داد: از این ۱۱ نفر شش نفر دردرمیان، دو نفر در ارتفاعات روستایخروطبس و سه نفر در سربیشه بودند.

وی از اعزام تیم امداد هوایی به شهرستاندرمیانخبر داد و گفت: چهار نفر از حادثه دیدگان در روستایقوزشکشهرستاندرمیاندر محاصره سیلاب بودند که توسط امداد هوایی به منطقه امن انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های اعزامی هلال احمر به مناطق آسیب دیده از سیلاب در روز دوم خرداد ۳۹ تیم با ۱۲۰ نفر امدادگر بودند و تجهیزاتی چون انواع موتور پمپ برای تخلیه آب به همراه داشتند.

شهریاری با اعلام اینکه ۷۰ چادر در روستایشیرگآقا سربیشه برای اسکان آسیب دیدگان توزیع شده است، اظهار کرد: تا کنون ۲۰۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۷۰ دستگاه چادر، ۱۰۰ تخته موکت و ۴۵۰ تخته پتو بین اهالی مناطق سیل زده استان توزیع شده است.

وی یادآور شد: امدادرسانی‌ها تا بهتر شدن اوضاع زندگی مردم در برخی از مناطق استان همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی از اتمام کار تخلیه منازل آب گرفته روستایشیرگسربیشه از آب و لجن خبر داد و افزود: با توجه به رطوبت منازل بهتر است همچنان مردم این روستا در چادرهای اضطراری اسکان داشته باشند.

خدمتی دیگر از جهادگران

مهدی هنری، مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با ایسنا از فعالیت ۵۰ نفر از جهادگران بسیج سازندگی برای کمک به مردم روستای سیل زدهشیرگسربیشه خبر داد.

وی گفت: بعد از وقوع سیل روز چهارشنبه در روستایشیرگسربیشه بلافاصله با هماهنگی صورت گرفته عصر دیروز جهادگران و نیروهای بسیج سازندگی سربیشه برای کمک رسانی به روستا اعزام شدند.

وی ادامه داد: این گروه‌ها تا پایان شب در زمینه کمک به خروج آب از منازل مسکونی مردم خدمت رسانی کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: صبح روز گذشته نیز یک اکیپ تخصصی از نیروهای سازندگی استان به همراه یک دستگاه کف کش و یک دستگاه لجن کش به روستا اعزام و مشغول خارج کردن آب و گل و لای از منازل مسکونی شدند.

هنری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ نفر از جهادگران بسیج سازندگی در روستا در حال خدمت رسانی به مردم این مناطق بوده و در خصوص پاکسازی منازل و هدایت گل و لای به بیرون خانه‌ها و همچنین درآوردن وسایل و امکانات زندگی از زیر آوار خانه‌های تخریب شده با مردم همکاری می‌کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اعلام آمادگی سایر جهادگران استان در صورتی که نیاز به حضور تعداد بیشتری از جهادگران باشد، نسبت به اعزام آنان اقدام خواهد شد.

حضور مدیران در کنار مردم

میرجعفریان، معاونت عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز در سومین روز از وقوع سیلاب در روستایشیرگشهرستان سربیشه حاضر و از نزدیک در جریان آخرین روند خدمت رسانی به حادثه‌دیدگان قرار گرفت.

حدود ۲۰۰ نفر شامل نیروهای هلال احمر، ارتش بسیج و جهادگران در حال حاضر در این روستا مستقر و مشغول امداد رسانی هستند.

تمام دستگاه‌های امدادرسان از ساعات اولیه وقوع سیل همچنان در تلاش بودند تا دردی از آلام مردم بکاهند. هنوز میزان خسارت با بخش‌های کشاورزی و خانه‌های مردم برآورد نشده اما مدیران و فرمانداران در حال بررسی ابعاد سیل هستند.

تعداد بازدید : 3


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار 3 خرداد 98، کد خبر: 98030301113، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین