پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۹۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل می گوید: با توجه به شرایط اقتصادی امکان پرداخت های ارزی به معلمان خارج از کشور وجود ندارد و آنها نیز همانند معلمان داخل کشور حقوق ریالی دریافت می کنند.
شعار سال : تحریم و نوسانات ارزی سال های اخیر، شرایط اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده که این امر وزارت آموزش و پرورش را نیز برای اعزام معلمان به خارج از کشور با مسئله روبه رو کرده است.
در این خصوص مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش به دنبال رویکرد جدیدی برای اداره این مدارس در کشورهای مختلف است , شیوه ‌نامه اشتغال فرهنگیان مقیم در خارج از کشور را برای سال تحصیلی 99-98 ابلاغ کرده است.
این شیوه ‌نامه برای استفاده از ظرفیت معلمان رسمی که در خارج از کشور اقامت و متمایل به اشتغال در مدارس ایرانی هستند، ابلاغ ‌شده است تا مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش قبل از آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین اعزام نیروها درباره حضور آنها تصمیم‌گیری کند.
در این شرایط همچنین برخی از معلمان می گویند اعزام فرهنگیان به شدت کاهش یافته است و برای تدریس به دانش آموزان خارج از کشور از نیروهای محلی استفاده می شود. 
برخی دیگر از فرهنگیان نیز از تاخیر در پرداخت حقوق و شماری نیز نسبت به نحوه انتخاب معلمان برای اعزام به مدارس خارج از کشور گله مند هستند.
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در این باره گفت: وزارت آموزش و پرورش برای اعزام معلمان به خارج از کشور ضمن ارائه یک فراخوان رسمی در کشور، اقدام به برگزاری یک آزمون رسمی می کند.
«غلامرضا کریمی» اظهار داشت: سال گذشته با اعلام این فراخوان نزدیک به 20 هزار آموزگار ثبت نام کردند و از این تعداد، هزار مدرس در آزمون کتبی پذیرفته شدند.
قائم مقام وزیر در امور بین الملل ادامه داد: از بین پذیرفته شدگان این آزمون، 300 آموزگار در مصاحبه های انجام شده مورد تایید قرار گرفتند.   
کریمی عنوان کرد: از آغاز سال گذشته وزارت آموزش و پرورش با توجه به شرایط ویژه اقتصادی ایران در پرداخت های ارزی به فرهنگیان خارج از کشور با مشکل روبه رو شد.
وی افزود: اکنون امکان پرداخت ارزی به معلمان خارج از کشور وجود ندارد؛ در نتیجه این مسئله مدرسان آموزش و پرورش با پذیرش دریافت حقوق ریالی امکان اعزام به خارج از کشور را دارند.
کریمی با بیان اینکه هم اکنون 900 هزار معلم در وزارت آموزش و پرورش فعالیت می کنند، تصریح کرد: از درخواست هریک از فرهنگیان که با پذیرش این شرایط تمایل به تدریس در خارج از کشور را داشته باشند، ضمن ارزیابی، گزینش و تایید حراست، استقبال می شود.  فعالیت مدارس خارج از کشور در ایران سابقه ای طولانی دارد؛ نخستین مدرسه (135 سال پیش) در استانبول تاسیس شد و تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 9 مدرسه در خارج از ایران دایر شد.
تعداد این مدارس اکنون به 112 مدرسه افزایش یافته است و در 55 کشور و 85 شهر در مجموع 13 هزار و 650 دانش آموز مشغول به تحصیل هستند. 
راهبرد و سیاست وزارت آموزش و پرورش بر این است که تحصیل دانش آموزان در مدارس خارج از کشور بدون وقفه ادامه یابد و تحت تاثیر تغییر و تحولات نباشد.



سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 4 خرداد 1398 ، کدخبر: 83325864: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
0
0
خرجشان بادلار است اون وقت حقوق ریالی دریافت میکنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین