پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
مسئول بخش حشرات دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی گفت: از ۲۰۰ سال گذشته تاکنون هیچ گونه‌ای از پروانه‌ها در کشور از بین نرفته‌اند.

شعار سال : علیرضا نادری با اشاره به چرای بی‌رویه دام و از بین رفتن گیاهانی که منبع غذایی برخی از گونه‌های پروانه‌ها هستند، اظهار کرد: ممکن است جمعیت‌هایی از پروانه‌ها از بین رفته باشند ولی گونه‌هایی که در کشور داشته‌ایم از بین نرفته‌اند، البته شاید گونه‌های کشف نشده از بین رفته باشند.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات پروانه‌شناسی از ۲۰۰ سال گذشته که توسط ایرانی‌ها و یا خارجی‌ها گردآوری کردند گونه‌هایی که در آن زمان شناسایی شده، امروز هم مشاهده می‌شوند.

مسئول بخش حشرات دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی با بیان این‌که مسایل اکولوژیکی از موضوعات مؤثر در افزایش تعداد پروانه‌ها در مناطق مختلف کشور شده است، گفت: بررسی و پایش منظم پروانه‌ها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند آگاهی ما را نسبت به حضور این تنوع گونه‌ها و میزان آنها در کشور افزایش دهد.

نادری افزود: متأسفانه به‌دلیل پیچیده بودن فرآیند پایش و همچنین هزینه‌بر بودن آن، ما چنین سیستمی را در کشور نداشته و نمی‌توانیم گونه‌های مختلف و فراوانی آن‌ها را شناسایی کرده و مسیرهای مهاجرتی آنها را بشناسیم.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 4 خرداد 1398 ، کدخبر: 383585: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین