پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
امام جمعه آرادان با بیان اینکه تحلیل کارشناسان امروز نشان می‌دهد که عملکرد مجلس دهم قابل قبول نبوده است، گفت: مجلس در حوزه مقابله با فساد و مشکلات اقتصادی پرونده قابل قبولی ندارد.

شعارسال: امام جمعه آرادان با بیان اینکه تحلیل کارشناسان امروز نشان می‌دهد که عملکرد مجلس دهم قابل قبول نبوده است، گفت: مجلس در حوزه مقابله با فساد و مشکلات اقتصادی پرونده قابل قبولی ندارد.

 حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نخستین نماز جمعه خرداد ماه ۹۸ به میزبانی مسجد صاحب الزمان (عج) آرادان با بیان اینکه فتح خرمشهر نماد مقاومت مردم ایران اسلامی است، تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس ۴۴ کشور کنار عراق بودند و این درحالی است که کشورهای مرتجع منطقه و روسیه، آمریکا، فرانسه و … به طور رسمی با ایران در جنگ وارد شده و به صدام مواد شیمیایی، بمب افکن و جنگنده می‌دادند و این در کنار حمایت‌های سیاسی از عراق بود اما فکر نمی‌کردند که کمتر از ۱۰ سال بعد خداوند اراده‌ای می‌کند که صدام به وسیله اربابان خودش بر سر دار می‌رود و این امر عنایت الهی است.

وی با بیان اینکه پس از ۲۴ روز رزم بی‌امان در برابر دشمن، شهر خرمشهر آزاد شد تا مردم ما نشان دهند که اهل مقاومت هستند، بیان کرد: خرمشهر از این جهت دارای اهمیت بود که فقط یک ماه بعد از جنگ به اشغال در آمد و بعد از ۵۷۸ روز به میهن بازگشت تا سرنوشت جنگ تغییر کند.

سوم خرداد موضع ایران را تغییر داد

امام جمعه آرادان با تاکید بر اینکه در روز سوم خرداد باید یاد شهدا و رزمندگان دلیر را گرامی بداریم، افزود: فتح خرمشهر دارای اهمیت فراوانی بود چرا که جنگ وارد مرحله جدیدی شد و تهاجم کوبنده لشگر اسلام پیروزی‌های پی در پی را برای کشورمان به ارمغان آورد، همچنین آمریکا و استکبار حساب کار خود را کردند و فهمیدند که ایران دارای قدرت است لذا موضع تهاجمی آمریکا و عراق به موضع تدافعی تبدیل شد.

شریفی نیا با بیان اینکه عراق و آمریکا بعد از فتح خرمشهر نتوانستند هیچ غلطی کنند، گفت: خرمشهر دژ محکمی برای عراقی‌ها شده بود و آنقدر استحکامات در آن زیاد بود که خود صدام گفته بود اگر ایرانی‌ها خرمشهر را بگیرند من کلید بصره را به آنها تقدیم می‌کنم اما خرمشهر را خدا آزاد کرد تا دشمنان اسلام که فکر می‌کردند صدام جای شاه را می‌گیرد و دوباره به ایران باز می‌گردند، ناامید شوند.

وی با بیان اینکه چپاول کشور هدف اصلی آمریکا در حمایت از عراق بود چرا که مطمئن بود این کشور بر ایران پیروز می‌شود، بیان کرد: مردم ما نشان دادند که این تصور محال است. نه تنها این فکر ننگین غیر ممکن شد بلکه هول و هراس سراسر وجود استکبار را فرا گرفت و امام خمینی (ره) پیامی دادند که در بخشی از آن آمده پیروزی از آن خداوند است.

تعلل برخی مسئولان در رفع مشکلات مردم

امام جمعه آرادان با بیان اینکه امروز برای همین مقاومت‌ها است که ایران در اوج اقتدار است، ابراز داشت: موشک‌های دوربرد و نقطه زن که امروز وجود دارد اگر در زمان دفاع مقدس می‌بود مردم عزیز دزفول این همه شهید نمی‌دادند و صدها موشک دشمن را پذیرا نمی‌شدند، امروز آنچه آمریکایی‌ها می‌گویند که ایران باید بر سر مسائل موشکی مذاکره کند یعنی شما باید بی دفاع بمانید مانند زمان دفاع مقدس اما دشمنان انقلاب این امر را کور خوانده‌اند.

شریفی نیا در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به هفتم خرداد روز قانون و آغاز هفته مجلس، تاکید کرد: مجلس در شورای اسلامی جایگاه بسیار والایی دارد، امروز اهل نظر معتقد هستند که مجلس دهم عملکرد خوبی نداشته و مردم در بخش اقتصادی و معاش تحت فشار هستند، لذا مجلس در این زمینه چه کارنامه‌ای دارد؟ آیا قابل قبول است؟ به نظر می‌رسد خیر؛ پرونده خوبی ندارد، مجلس می‌توانست با استیضاح برخی از وزرای کلیدی که دستشان در کار اقتصاد است وضعیت را بهبود بخشد، مجلس می‌توانست با سوال از رئیس جمهور مشکلات را تا حد زیادی رفع کند که البته این عدم ورود نیز عللی دارد.

وی با ابراز اینکه بعضی اوقات واقعاً مسئولیت‌ها جابجا می‌شود، افزود: نمایندگانی که وظیفه اصلی‌شان نظارت است، بجای نظارت گاهی در کارهای دیگر دخالت می‌کنند و چون می‌خواهند امتیازاتی از دولت برای حوزه‌های انتخاباتی خودشان بگیرند نمی‌توانند آنگونه که باید و شاید دفاع کنند چرا که اگر انتقاد کنند اعتبارات و بودجه به آنها داده نمی‌شود.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه مجلس در مبارزه با فساد هم کارنامه خوبی ندارد، گفت: مجلس هم در مبارزه با مفاسد و هم در ارائه طرح‌ها و لوایح برای حل مشکلات مردم کارنامه قابل قبولی نداشته اما امیدواریم بیشتر تلاش شود تا واقعاً مشکلات مردم حل شوند چرا که همگان در فشار و دولتمردان نیز در حال تعلل هستند، لذا معتقدیم این تعلل در حل مشکلات معنی دار است و نمی‌خواهند برخی مشکلات مردم حل شود و لذا باید جهادی وارد شوند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار : 3خرداد 98، کد خبر:4624943 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
0
0
باید یک تحول عظیم در اداره امور کشور صورت بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین