پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
معاون ریاست جمهوری در حوزه بانوان و خانواده گفت: عدالت جنسیتی مهمترین برنامه دولت در حوزه بانوان است که با قوت در حال پیگیری است.

شعارسال:معاون ریاست جمهوری در حوزه بانوان و خانواده گفت: عدالت جنسیتی مهمترین برنامه دولت در حوزه بانوان است که با قوت در حال پیگیری است.

معصومه ابتکار روز شنبه در نشستشورای اداری پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: اشتغال از اهمیت ویژه ای برای بانوان برخوردار است و جذب ۴۰ درصدی تسهیلات صندوق ذخیره ارزی از سوی بانوان برای اشتغال نشان از پویایی این افراد برای ورود به حوزه اشتغال است.

اشتغال از اهمیت ویژه ای برای بانوان برخوردار است و جذب ۴۰ درصدی تسهیلات صندوق ذخیره ارزی از سوی بانوان برای اشتغال نشان از پویایی این افراد برای ورود به حوزه اشتغال است

وی افزود: یکی از محورهای آرمانی انقلاب، عدالتی است که از روزهای نخستانقلاب نیز امام (ره) به تحقق آن تاکید داشتند تا این مهم در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خود را نمایان کرده و همه بتوانند در سرنوشت خویش سهیم باشد.

وی اظهار کرد: موضوع عدالت جنسیتی در قانون برنامه ششم توسعه کشور و سیاست‌های ابلاغی رئیس جمهوری نیز مورد توجه قرار گرفته و برنامه ریزی آن به تک تک واحدها و بخش‌ها و نیز در برش‌های استانی به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

ابتکار افزود: امروز زنان و دختران جامعه نیز می باید از فرصت‌های برابری همچون مردان و پسران در کسب سواد و مهارت آموزی و دسترسی به فرصت‌های شغلی پایدار برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: برنامه‌های عدالت جنسیتی فقط مختص واحد امور زنان فرمانداری نیست بلکه تمام دستگاه‌هایی که در ذیل دولت کار می‌کنند نظیر شهرداری‌ها، سازمان‌های خصوصی و دولتی نیز باید این مهم را مورد توجه قرار دهند.


وی با اشاره به تاکید رییس جمهوریمبنی بر اختصاص ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به زنان گفت: امروز حضور زنان در پست‌های مدیریتی از پایه تا ارشد از رشد بسیار خوبی برخوردار است و این مهم به این علتاست که ۴۰ درصد از کارکنان دولت را زنان تشکیل می‌دهند.

معاون رئیس جمهور افزود: البته باید دقت داشت که پست‌های مدیریتی به زنان توانمند و شایسته و در رقابتی سالم با مردان در اختیار این افراد قرار گیرد.

وی انتصاب یک زن به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان قدس را اقدامی ارزنده از سوی استاندار تهران اعلام کرد

وی گفت: بسیاری از برنامه‌های اعلام شده در حمایت از بانوان و یا رفع تبعیض جنسیتی توسط سازمان‌های مردم نهاد اجرایی می‌شود از این رو، دولت تلاش دارد تا با حمایت از این حوزه، زمینه توان افزایی سمن‌ها را فراهم آورد تا بخشی از وظایف این حوزه برون سپاری شود.

ابتکار با اشاره به حضور ۶۵ هزار نفر اتباع در پیشوا گفت: حضور این تعداد افراد، شرایط خاصی را به شهرستان پیشوا بخشیده که باید با برنامه ریزی دقیق و حفظ شئونات انسانی، شرایط اشتغال ابتدا در اختیار شهروندان ایرانی قرار گیرد.

وی حمایت از مشاغل خانگی را از اولویت‌های دولت یاد کرد و اظهار داشت: هم اکنون در پرتال وزارت کار، درگاهی برای ثبت نام از مشاغل خانگی طراحی شده که بانوان می‌توانند با مراجعه به این سایت، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی در مواجهه با ایران اسلامی اظهار داشت: دشمن تلاش دارد تا مردم را نسبت به نظام بی اعتماد کند و کشور را در گیر جنگ روانی و مقابله نظامی نماید که قطعاً با وفاق و همدلی مردم و مسئولان این توطئه نیز خنثی می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار4خرداد 98، کدخبر: 83327291،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
تا وقتی برخی از امور در دست مردان باشه حق زنان پایمال میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین