پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۰۹۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
نتایج نظرسنجی دنیای اقتصاد از ۲۵ صاحب‌نظر حوزه اقتصاد مسکن نشان می‌دهد بازار معاملات مسکن در مقطع فعلی به آستانه «تغییر وضعیت» رسیده؛ اما برای ورود به فاز جدید، اوضاع یک متغیر بیرونی، تعیین‌کننده است.

شعار سال: بر اساس پیش‌بینی‌های مطرح در نظرسنجی، بازار خرید مسکن در تهران آماده فاصله‌گیری از هیجانات و نزدیک شدن به دوره ثبات نسبی قیمت‌ها است. در این حالت، احتمال ورود کامل به دوره رکود وجود دارد. اما به رغم پتانسیل این تغییر، یک شوک ارزی دوباره می‌تواند مسیر بازار ملک را دوباره تغییر دهد.

۵۲ درصد از نظردهنده‌ها اعتقاد دارند حجم معاملات خرید مسکن با افزایش روبه‌رو نمی‌شود و شیب رشد میانگین قیمت‌ نیز تا افت قیمت واقعی،‌ کاهشی خواهد بود. نرخ ارز، نرخ تورم و تسهیلات مسکن به ترتیب سه فاکتور دارای بیشترین نقش در جهت‌دهی به بازار ملک معرفی شده است.

این نظرسنجی حاوی حداقل دو نکته جذاب برای فعالان بازار مسکن است. اول اینکه،‌ تاثیرپذیری بازار مسکن از تحولات بازار دلار در این دوره تفاوت پیدا کرده؛ به گونه‌ای که تحت تاثیر انتظارات تورمی و نااطمینانی عمومی به اوضاع اقتصادی، سرعت واکنش بازار مسکن به رخدادهای ارزی،‌ بیشتر شده است. نکته دوم به وزن تقاضای سرمایه‌ای در مقایسه با تقاضای مصرفی در بازار فعلی معاملات اخیر در تهران مربوط می‌شود. در نظرسنجی، پیش‌بینی شده ساخت‌وساز درصورت عدم افزایش تیراژ پروانه‌ها، به سمت تکمیل نیمه‌کاره‌ها سوق پیدا می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ایفنا، تاریخ 4 خرداد 98، کد مطلب: 49883: www.ifnaa.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین