پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۸۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
یک کارشناس محیط زیست گفت: اگر تغییر اقلیم در کشورمان جدی باشد می‌تواند حیات وحش ایران را مورد تهدید قرار دهد.
شعار سال: یک کارشناس محیط زیست گفت: اگر تغییر اقلیم در کشورمان جدی باشد می‌تواند حیات وحش ایران را مورد تهدید قرار دهد.

محمد حسین رضایی با اشاره به صحبت‌های برخی کارشناسان در خصوص تغییر اقلیم در ایران گفت: اگر تغییر اقلیم در کشورمان جدی باشد می‌تواند حیات وحش ایران را مورد تهدید قرار دهد، بنابر این باید به راهکارها جدیدی در این زمینه بیندیشیم.

وی افزود: تغییر اقلیم در شرایطی که از نظر آب و هوایی با تغییراتی همراه شدیم باعث  می‌شود تا اکوسیستم طبیعی دچار مشکل شده و شرایط را برای زیست حیوانات دچار مشکل کند.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه کشور در دهه اخیر مخصوصاً در سال ۹۶ دچار خشکسالی شدید بوده است، اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد با آغاز سال ۹۸ وارد ترسالی شدیم که اگر تا شهریور ماه بارندگی خوبی داشته باشیم این ترسالی تأیید می‌شود.

رضایی تخریب محیط زیست، تغییر کاربری اکوسیستم، شکار غیرمجاز، خشکسالی و آلودگی‌های زیست محیطی را مهمترین تهدید برای حیوانات ذکر کرد و گفت: البته نمی‌توان از سونامی پلاستیک در حوزه زیست محیطی یاد نکرد زیرا سالانه میلیون‌ها تُن پلاستیک وارد چرخه محیط زیست طبیعی می‌شود که مصرف آن برای حیوانات کشنده است.

وی گفت: باید برای این مشکل راهکاری اندیشیده شود تا حیات وحش ایران که از نظر غنای طبیعی در حال تهدید است با کمترین مشکل مواجه شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار: 5 خرداد 1398، کدخبر: 383725 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
0
0
یه بار بی آبی باید سر کنیم حالاهم که اون رفع شده تغییر اقلیم معضل کشور شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین