پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
محمدجواد قنبری در نشست خبری با اشاره به اهمیت بالای صنعت نمایشگاه در اقتصاد امروز جهان اظهار کرد: آخرین برآوردها نشان می‌دهد که در حال حاضر ۱۸۰ کشور جهان در عرصه نمایشگاهی فعال هستند و این صنعت در طول سال به طور مستقیم ۱۴۰ میلیارد دلار درآمدزایی برای این کشورها ایجاد می‌کند.
شعار سال : معاون شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران معتقد است با وجود فشار تحریم‌ها برای کاهش فعالیت‌های اقتصادی ایران در ماه‌های گذشته بسیاری از نمایشگاه‌های اقتصادی بدون محدودیت برگزار شده‌اند و هیچ نمایشگاهی به دلیل تحریم لغو نشده است.
محمدجواد قنبری در نشست خبری با اشاره به اهمیت بالای صنعت نمایشگاه در اقتصاد امروز جهان اظهار کرد: آخرین برآوردها نشان می‌دهد که در حال حاضر ۱۸۰ کشور جهان در عرصه نمایشگاهی فعال هستند و این صنعت در طول سال به طور مستقیم ۱۴۰ میلیارد دلار درآمدزایی برای این کشورها ایجاد می‌کند.
به گفته وی، بازدید بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سطح جهان از نمایشگاه‌های مختلف نشان می‌دهد که این صنعت جای خود را در اقتصاد پیدا کرده و روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد.
معاون شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با بیان اینکه سابقه آغاز به کار نمایشگاه‌ها در ایران به ۵۰ سال قبل بازمی‌گردد، توضیح داد: در سال‌های ابتدایی نمایشگاه‌ها در سطح بسیار محدودی برگزار می‌شد اما در حال حاضر خوشبختانه این صنعت پیشرفت قابل توجهی داشته و ما سالانه ۶۶۰ نمایشگاه برگزار می‌کنیم که از این میان ۴۰۰ نمایشگاه به شکل تخصصی برقرار می‌شود.
قنبری ادامه داد: ایران امروز در سطح منطقه جایگاه قابل توجهی در عرصه صنعت نمایشگاه پیدا کرده و ما رقیب جدی ترکیه و امارات متحده عربی به شمار می‌رویم. در برنامه‌های ما طرح‌ها به سمتی می‌رود که ایران به قطب نمایشگاهی منطقه تبدیل شود.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که در سال‌های اخیر به منظور توسعه صنعت نمایشگاهی در ایران اجرایی شده، تصریح کرد: در دوران جدید شورای هماهنگی صنعت نمایشگاهی شکل گرفته که هدف آن گسترش نقش این صنعت در اقتصاد ایران است. با همین برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری ۲۰ عنوان جدید نمایشگاهی نیز برنامه‌ریزی شده و اجرایی خواهد شد.
معاون شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران درباره میزان تأثیرگذاری تحریم‌ها در فعالیت نمایشگاهی ایران گفت: با وجود فشارها، تمامی نمایشگاه‌های ما برگزار شده‌اند و هر جا شرکت خارجی به دلیل فشار تحریم‌ها نتوانسته در ایران حاضر شود، شرکت‌های ایرانی جای آن را پر کرده‌اند.
قنبری اضافه کرد: با وجود تحریم‌ها ما در ماه‌های گذشته تفاهم‌نامه‌هایی را در حوزه همکاری‌های نمایشگاهی با شرکت‌ها و کشورهای اروپایی منعقد کرده‌ایم و برنامه روز جهانی صنعت نمایشگاهی نیز در ۱۵ خرداد همزمان با برنامه‌ریزی‌های جهانی اجرا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما معرفی ظرفیت‌های صنعت نمایشگاهی به فعالان اقتصادی ایران است و در کنار آن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و قرار دادن فضایی ثابت برای آنها در این حوزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها دنبال می‌شود. نمایشگاه می‌تواند در عرصه صادرات و واردات به ما کمک جدی کند و امیدواریم در آینده نزدیک بیشترین استفاده از این ظرفیت امکان پذیر شود.

شعار سال،بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:5 خرداد 1398،کدخبر: 98030401708،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
0
ان شاله همینطوره که شما میگین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین