پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۹۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۱
مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی از ساخت تجهیزات این پالایشگاه توسط شرکت‌های داخلی خبر داد و گفت: با ساخت و تأمین قطعات تولید گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی روزانه به ۶۰میلیون مترمکعب افزایش یافت.

شعارسال: مهدی گرامی شیرازی در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه تحریم‌ها فرصت مهمی در افزایش توانمندی شرکت‌های داخلی در ساخت تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه‌های گاز و پتروشیمی را فراهم کرده است اظهار داشت: در این راستا ضمن حمایت از تولیدکنندگان، تجهیزات و قطعات پالایشگاه‌های پارس جنوبی توسط شرکت‌های داخلی طراحی، ساخته و نصب می‌شود.

وی با تأکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌بازار در ساخت قطعات پالایشگاه افزود: هر قطعه‌ای که در فرآیند تولید پالایشگاه به آن نیاز داشتیم با کمک طراحان داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان،‌ پارک‌های علمی و فن‌آوری، فن‌بازارها و دانشگاه‌ها تولید و سعی شده با کمک مهندسان مجتمع پارس جنوبی این مهم محقق شود.

وی ظرفیت تولید گاز در فازهای دوم و سوم پارس جنوبی بر اساس طراحی اولیه را تولید روزانه 56.6 میلیون مترمکعب گاز طبیعی دانست و خاطر‌نشان کرد: تولید روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی و روزانه 400 تن گوگرد از دیگر تولیدات این دو فاز است.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با یادآوری اینکه فازهای دوم و سوم سال 1381 وارد مدار تولید شد، گفت: تأمین بخشی از گاز صنعتی و شهری، تولید میعانات گازی و گوگرد برای صادرات از اهداف مهم راه‌اندازی فازهای دوم و سوم پارس جنوبی است.

گرامی‌شیرازی از بومی‌سازی ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه گاز فاز دوم و سوم پارس جنوبی خبرداد و اضافه کرد: ساخت انواع قطعات و تجهیزات شامل شیرهای کنترلی، اضطراری، قطعات کمپرسور و قطعات پمپ‌ها و دیگر تجهیزات پالایشگاه دوم پارس جنوبی توسط شرکت‌های داخلی زمینه افزایش تولید گاز در این پالایشگاه را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و تعویض تجهیزات پالایشگاه دوم پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی سبب افزایش تولید شده است ابراز کرد: ‌با بومی‌سازی ساخت تجهیزات یادشده در دو مرحله تولید گاز در پالایشگاه دوم مجتمع پارس جنوبی افزایش یافت و سبب افزایش توان تولید روزانه به 60 میلیون مترمکعب گاز شیرین در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی شده است.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: علاوه بر افزایش تولید 23درصدی گاز، هم‌اکنون پالایشگاه دوم پارس جنوبی توان تولید روزانه 370 تن گوگرد و 72 هزار بشکه میعانات گازی را نیز دارد.

گرامی‌شیرازی تأکید کرد: در راستای پایداری تولید در مواردی که الزام برای خودکفایی وجود داشته است، حرکت کرده‌ایم و در داخل برای اقلامی که به‌صرفه است سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 5خرداد1398 ، کدخبر: 2019519: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین