پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
جمهوری اسلامی ایران با عضویت در سازمان بین‌المللی تدوین استانداردهای کیفیت و بهداشت مصرف غذایی به عضو برتر منطقه تبدیل شده است.

شعار سال:

غلامرضا قاسم پور اظهار کرد: سازمان کدکس بین‌المللی که در عرصه تدوین استاندارد محصولات غذایی فعالیت می‌کند برآمده از سازمان خوار و بار و کشاورزی جهانی (فائو) و سازمان بهداشت جهانی است و جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه در تدوین استانداردهای آن به طور مشترک همکاری دارد چندین استاندارد را هم پیشنهاد داده که با استقبال روبرو شده است.

وی افزود: هدف ما این است که ایمنی و بهداشت محصولات غذایی از مزرعه تا سفره تضمین شود و پس از اینکه بخش کشاورزی با افزایش تولید امنیت غذایی را فراهم می‌کند ما هم تلاش می‌کنیم همه فعالیت‌ها طبق استاندارد باشد تا ایمنی و سلامت این محصولات تضمین شود.

قاسم پور گفت: دفتر خاورمیانه‌ای این سازمان در ایران است و ما نقش برتر را در سطح منطقه داریم و همه تلاش ما این است که ضایعات گسترده و چشمگیر محصولات کشاورزی در ایران به حداقل برسد که به همان اندازه هم در تقویت اقتصاد کشاورزی مؤثر خواهد بود.

مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: همچنین باید بسته بندی در کشور متناسب با کیفیت و سلامت محصولات باشد و در حالی که بهترین خرمای جهان را تولید می‌کنیم اما کیفیت بسته بندی آن پایین است در حالی که برای رقابت در بازارهای جهانی نیاز داریم در بسته بندی‌های مناسب عرضه شود تا کیفیت آن را حفظ کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار10تیر 1395 ، کد مطلب:191725: www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین