پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
محققان یکی از شرکت‌های فناور با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی سامانه بومی برای ثبت حملات و رخدادهای شبکه را تولید کردند که به گفته آنها در این سامانه امکان گزارش‌گیری از رخدادهای شبکه فراهم شده است.

شعار سال: محمدهادی مسلم یزدی از محققان این طرح عنوان محصول تولیدی و دانش بنیان این شرکت را سامانه SIEM یا مرکز عملیات امنیت دانست و گفت: این سامانه با ثبت حملات، اتفاقات و رخدادهایی که در شبکه رخ می‌دهد و گزارش‌گیری از آن، مدیر شبکه را به طور کامل در جریان اتفاقاتی که در شبکه رخ داده است، قرار می‌دهد.

وی سرویس SIEM را نوعی مدیریت متمرکز log ها و تهیه گزارش‌ها بر اساس نیازها توصیف کرد و یادآور شد: امروزه بسیاری از ارگانها و سازمان‌ها از این سرویس برای بررسی‌های امنیتی، تشخیص حوادث و کنترل آنها استفاده می‌کنند؛ چراکه سرویس‌ها و محصولات SIEM دو هدف اصلی "متمرکز کردن log ها" و "گزارش‌گیری برای کمک به سازمان‌ها و نهادها جهت شناسایی، آنالیز و کاهش مشکلات امنیتی" را دنبال می‌کنند.

یزدی افزود: بازار هدف و نهایی این محصول زیرساخت‌های حیاتی کشور مانند وزارتخانه‌ها، شرکت‌های نفت و گاز، شرکت‌های آب و برق منطقه‌ای و به طور کلی سازمان‌ها و اداراتی است که اطلاعات مهمی در داخل شبکه دارند.

این محقق با تاکید بر اینکه محصول این شرکت کاملاً داخلی است، از برنامه‌های صادراتی این محصول خبر داد و خاطر نشان کرد: می‌توانیم خدمات فنی و مهندسی و نرم‌افزار را در اختیار سایر کشورها قرار دهیم؛ از این رو طرح صادراتی مدونی تهیه شده که در حال عملیاتی شدن است.

وی کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عمان و قطر را از بازارهای هدف این محصول ذکر کرد و ادامه داد: مزیت رقابتی این محصول نیروی متخصص است و این مزیت رقابتی باعث شده است که توانایی صادرات خدمات فنی و مهندسی را داشته باشیم؛ چون نیازی به مراجعه حضوری نیست و می‌توانیم از طریق اینترنت خدمات را ارائه دهیم.

یزدی با بیان اینکه این تحقیقات با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی اجرایی شد، یادآور شد: ما در مرحله تجاری‌سازی و برای توسعه محصول SIEM از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شدیم که تا حدود زیادی به ما کمک کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 6 خرداد 98، کد مطلب: 98030602225: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین