پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۱۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
نماینده دادستان تهران گفت: سیدمحمد امامی و احسان دلاویز در بانک سرمایه همه کاره بودند و حتی لیست بدهکاران کلان بانکی را داشتند و می‌خواستند کارچاق کنی کنند.

شعارسال: پس از پایان اظهارات احسان دلاویز، رسول قهرمانی نماینده دادستان تهران در پرونده بدهکاران کلان و مدیران بانک سرمایه، اظهار کرد: هادی رضوی در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا گفته است پس از اطلاع از روند تسهیلات، احسان دلاویز با من تماس گرفت و درصدی بین یک تا یک و نیم درصد مبلغ وام را مطالبه کرد و حتی گفت می‌توانی امتحان کنی و ببینی که بدون من کار پیش می‌رود یا خیر. پس از دو ماه پیگیری با دلاویز تماس گرفتم و گفتم یک و نیم درصد را در قالب حق‌المشاوره از محل وام پرداخت می‌کنم و او هم گفت نزد حسامی می‌روم و پرونده را توضیح می‌دهم که بعد از چند روز مجددا تماس گرفت و گفت با حسامی صحبت کرده‌ام بهتر است شما هم بروید و توضیح بدهید.

وی اضافه کرد: هادی رضوی گفته است که مبلغ دو میلیارد را به تدریج به احسان دلاویز پرداخت کرده تا وثایق را به سفته تبدیل کند اما او این کار را نکرده است و در جایی دیگر رضوی گفته است که دلاویز از او خواسته پولها مستقیم به حساب او پرداخت نشود بلکه به حساب قادری کارپرداز امامی واریز شود.

نماینده دادستان ادامه داد: رضوی از طریق منشی خود خانم زهرا شریف کاظمی 10 عدد چک 200 میلیون تومانی و یک فقره چک 250 میلیون تومانی صادر کرده است که در پیگیری‌ها مشخص شد این چک‌ها در وجه قادری و بابت حق‌المشاوره صادر شده است درحالی که قادری ماشین پولشویی امامی بوده است.

قهرمانی افزود: امامی در تحقیقات مقدماتی گفته است قادری چک‌ها را بابت سریال شاهگوش از رضوی دریافت کرده و به دلاویز داده است. این درحالی است که قادری در اظهارات خود گفته است به دستور امامی و دلاویز به دفتر رضوی رفتم و چک‌ها را دریافت کردم.

وی اضافه کرد: دریافت چک‌ها و واریز وجوه به حساب قادری یک رویه بوده و حتی برخی وجوه به حساب دختر 14ساله قادری واریز شده است. قادری می‌گوید به دفتر رضوی رفتم و چک‌ها را گرفتم و عینا تحویل احسان دلاویز دادم.

نماینده دادستان در ادامه به اظهارات حسامی مدیر دفتر بخشایش مدیرعامل بانک سرمایه اشاره کرد و گفت: طبق اظهارات حسامی، امامی و دلاویز به همراه یک فرد دیگر در سال 91 به عنوان مشاوران بخشایش حکم رسمی داشتند و رابطه بسیار نزدیکی با بخشایش برقرار کرده بودند و هر زمان که می‌خواستند با او جلسه تشکیل می دادند و گاهی اشخاص دیگری نیز همراه آنها در این مذاکرات حضور پیدا می‌کردند.

قهرمانی تأکید کرد: در بانک سرمایه سیدمحمد امامی و دلاویز همه کاره بودند و در اعطای تسهیلات به خود و سایرین دخالت می‌کردند. اینکه احسان دلاویز می‌گوید هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده درست است زیرا او انسان بسیار محافظه کاری است و حتی در جلسات خصوصی خود با امامی و سایر مجرمین به مزاح می‌گفته اگر الان بریزند و ما را بگیرند از من هیچ چیزی ندارند.

وی خطاب به دلاویز گفت: شما باید در خصوص ارتباط خود با بخشایش و حیدرآبادی توضیح دهید. شما خواهرزاده کسی نیستید اما همان آقایی که قوم و خویش شما و صاحب منصب است، بیاید و توضیح بدهد چرا حیدرآبادی را به بانک سرمایه تحمیل کرد.

نماینده دادستان افزود: بازیگر اصلی میدان تهاترها با بانک سرمایه امامی بوده است و از طریق ارتباط با دلاویز و فردی که از بستگان رضوی و مدیر شرکت توسعه ساختمان بانک سرمایه بوده ملک خریده و 30 میلیارد گران تر به شرکت توسعه می‌فروختند.

در این هنگام هادی رضوی خطاب به نماینده دادستان گفت: آیا این موضوع به من ربط دارد.

نماینده دادستان پاسخ داد: شما به خودت نگیر. دلاویز و امامی لیست بدهکاران کلان بانک سرمایه را داشتند و دنبال کارچاق کنی در صندوق ذخیره و بانک سرمایه بودند. احسان دلاویز با کمک آن فرد صاحب منصب سیدمحمد امامی را پشتیبانی می‌کردند تا اهداف خود را اجرا کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:5 خرداد1398 ، کدخبر: 2019632: www.tasnimnews.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین